נעילה שלילית באירופה: פרנקפורט נפלה מעל ל-2%

209 אלף משרות נוספו למשק האמריקני בחודש יולי, מתחת לצפי שעמד על 231 אלף משרות חדשות ■ שיעור האבטלה עלה ל-6.2% ■ הבנק הצרפתי Societe Generale עקף את התחזיות המוקדמות לרבעון השני של השנה

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, יום המסחר הגרוע ביותר מאז חודש פברואר השנה, ולאחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב.

המשק האמריקני הוסיף 209 אלף משרות חדשות בחודש יולי, כך עולה מנתוני התעסוקה שפורסמו היום בארה"ב. על פי התחזיות המוקדמות היה צפוי המשק להוסיף 231 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת של 298 אלף משרות בחודש יוני (נתון מעודכן). שיעור האבטלה עלה ל-6.2%, כאשר הצפי היה כי היא תשאר ללא שינוי על 6.1%.

ענקית הפלדה Arcelormittal ריכזה עניין לאחר שחתכה את תחזית הרווח השנתית שלה. הבנק הצרפתי Societe Generale עקף את התחזיות המוקדמות לרבעון השני של השנה.

מדד מנהלי הרכש בסיני בשיא של 27 חודשים

באסיה ננעל יום המסחר במגמה שלילית בעקבות ניו יורק. "השוק היה רווי והמשקיעים רק חיפשו תירוץ על מנת למכור. יש לנו לא מעט סיבות מדוע משקיעים צריכים להוציא כסף מהשוק, ביניהן המצב הגיאו-פוליטי, נתונים מארה"ב ונושא ארגנטינה", הסיברו הבוקר ב-White Funds Management.

בסין פורסם הבוקר כי מדד מנהלי הרכש (PMI) לחודש יולי עלה ל-51.7 נקודות בחודש יולי, זאת לעומת קריאה של 51 נקודות ביוני. זוהי הרמה הגבוהה ביותר של המדד מזה 27 חודשים.

מניית Skymark, חברת התעופה השלישית בגודלה ביפן, צנחה לאחר שהודיעה כי ייתכן שתפסיק לפעול באם תיאלץ לשלם לחברת איירבוס קנס על ביטול רכישת 6 מטוסי סופרג'מבו.

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית Samsung ריכזה עניין לאחר שב-USB חתכו המלצה למניה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]