עובר ולא שב: כסף התמיכה הגדול של הבנקים בספורט האמריקאי

בנק אוף אמריקה נתן חסות לספורט האמריקאי ב-2013 בסך של 80 מיליון דולר; סיטיגרופ מקום שני מבין המוסדות הפיננסיים (65 מיליון דולר)

אצטדיון הבייסבול סיטיפילד בניו יורק / צלם: רויטרס
אצטדיון הבייסבול סיטיפילד בניו יורק / צלם: רויטרס

הבנקים בארה"ב ממשיכים להיות אחד המגזרים החזקים ביותר בכל הקשור בפרסום בספורט האמריקאי, כך עולה מבדיקה של חברת IEG. ההבדיקה של חברת השיווק כוללת את ההוצאה של הבנקים הגדולים בארה"ב על פרסום בספורט האמריקאי בשנת 2013.

מי שמוביל את הרשימה הוא בנק אוף אמריקה, שהוציא בשנה שעברה סכום כולל של בין 75-80 מיליון דולר עבור פרסום בספורט. הרוב המוחלט של הכסף פוזר לחמישה גורמים: מתן חסות לליגת ה-MLB; פרסום באצטדיון הפוטבול של קבוצת ה-NFL קרוליינה פנתרס (באמצעות רכישת הזכויות השמיות לאצטדיון בשארלוט); פרסום בקבוצת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס; פרסום בקבוצת ה-NFL דאלאס קאובויז; ופרסום ענף מכוניות המרוץ נאסקר.

הבנק השני מבחינת השקעה בספורט הוא סיטיגרופ, עם 60-65 מיליון דולר. מתוך הסכום הזה כ-20 מיליון דולר הולכים לטובת הזכות השמית לאצטדיון הבייסבול של ניו יורק מטס - סיטי פילד סטאדיום. גם JPMorgan Chase הוציא 60-65 מיליון דולר (כולל היו.אס אופן בטניס, והמדיסון סקוור גארדן בניו יורק).

יתר המוסדות הפיננסיים שמובילים את קטגוריית המפרסמים בספורט: Wells Fargo & Co, שפרסם ב-40-45 מיליון דולר בשנת 2013 (כולל פרסום גדול בטורניר הגולף בשארלוט, ופרסום בליגת ה-MLS (בייסבול); Capital One Financial Corp הוציא 30-35 מיליון דולר (כולל פרסום בספורט המכללות, ה-NCAA); בנק ברקליס העניק חסות בהיקף של 25-30 מיליון דולר (בין היתר לברקליס סנטר של אורלנדו מג'יק מליגת ה-NBA (כדורסל); PNC Financial Services העניק חסות בגובה 15-20 מיליון דולר; והבנק BBVA שהעניק חסות בסכום כולל של 15-20 מיליון דולר (העיקרי שבהם לליגת ה-NBA).