מוקדמות יורו 2016: ההתאחדות לכדורגל הקפיאה את מכירת המנויים

במידה ומשחק הפתיחה מול בלגיה יועבר כצפוי לחו"ל, תיתכן הזזה של משחק אחד במהלך הקמפיין מסמי עופר לטדי

עופר עיני ואבי לוזון / צלם: תמר מצפי
עופר עיני ואבי לוזון / צלם: תמר מצפי

מבצע "צוק איתן" עצר את מכירת המנויים למשחקי הבית של נבחרת ישראל למוקדמות יורו 2016. מכירת המנויים תוכננה להיפתח ב-20 ביולי כמכירה שקטה באמצעות אתר האינטרנט ודף הפייסבוק של ההתאחדות, אלא שבאותו יום נכנס צה"ל לפעולה הקרקעית ברצועת עזה, כאשר תקרית הנגמ"ש של חיילי גולני הביאה את ההתאחדות לכדורגל לעצור את מהלך הפצת המנויים.

בהתאחדות לכדורגל מודעים גם לאפשרות הריאלית כי משחק הבית הראשון של הנבחרת, ב-9 בספטמבר מול בלגיה, יועבר אל מחוץ לישראל - עניין שמקשה עוד יותר על פתיחת המכירה.

כלכלית, הנזק העיקרי של הקפאת מכירת המנויים הוא תזרימי: עבור ההתאחדות לכדורגל, שנמצאת במצב כלכלי קשה ובגירעון כבד, מכירת המנויים הייתה אמורה להעניק חמצן מיידי של כמה מיליוני שקלים.

בהתאחדות מסמנים את יום שישי הקרוב כמועד שבו תתקבל החלטה סופית באופ"א אם המשחק מול בלגיה ייערך בישראל או יוזז לקפריסין. עד כה לא פעלה ההתאחדות להבטחת לוקיישן חלופי לאירוח המשחק, למרות שאצטדיון GSP בניקוסיה יהיה פנוי (קפריסין מתארחת בבוסניה), ועל-אף שלמעשה הנבחרת הצעירה כבר שריינה לעצמה מקום חלופי למשחק הבית מול מקדוניה שמיועד לאותו יום.

כבר עכשיו ברור כי במידה והנבחרת תיאלץ לנדוד מחוץ לישראל בחודש הבא והמשחק מול בלגיה לא יתקיים בטדי, ייעשה שינוי גם בשיבוץ המשחקים הבאים - ובתמורה יועבר אחד מהמשחקים שתוכנן לאצטדיון סמי עופר בחיפה לאצטדיון טדי.

כזכור, על-פי התכנון המקורי שובצו שלושה משחקים בקמפיין המוקדמות לאצטדיון סמי עופר - מול אנדורה, וויילס ובוסניה; שני משחקים שובצו לאצטדיון טדי - משחק הפתיחה מול בלגיה, והמשחק מול קפריסין.