טאבולה הישראלית רוכשת חברה בעשרות מיליוני דולרים

החברה הישראלית המפעילה מנוע המלצות תוכן מוביל רוכשת את Perfect Market שעוסקת באופטימיזציה של פרסומות טקסט ■ בחברה הנרכשת הושקעו כ-30 מיליון דולר ■ קצב ההכנסות השנתי של טאבולה עומד על 250 מיליון דולר

חברת Taboola הישראלית, המפעילה מנוע המלצות תוכן מוביל, רוכשת את חברת Perfect Market כדי להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלה ולהציע לאתרי תוכן מנוע הכנסות חדש ומשולב.

בטאבולה לא ציינו את היקף העסקה, אך העובדה שחברת Perfect Market האמריקאית גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר, בין היתר מחברת המו"ל Tribue שאחראית על עיתונים כמו "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", מצביעה על עסקה של עשרות מיליוני דולרים לפחות.

ב-Perfect Market מועסקים 20 עובדים ומוצרי החברה מאפשרים לאתרי תוכן מובילים להגדיל את היקף ההכנסות שלהם על-ידי אופטימיזציה של פרסומות טקסט שמופיעות בעמודיהם.

כך, המוצר של החברה מאפשר לקדם באתרי תוכן מוצרים ושירותים שרלבנטיים למשתמש ולתוכן שהוא נחשף אליו על בסיס מודעות פרפורמנס.

באמצעות שילוב של טאבולה עם Perfect Market, מושק מוצר פרסומי חדש בשם Taboola-X, שלדברי מייסד ומנכ"ל החברה אדם סינגולדה, ייתן פתרון מלא לאתרי תוכן לקבל חבילה שכוללת המלצות וידיאו, טקסט ומוצרים ושירותים.

"הרעיון הוא להראות לך תוכן או מוצר רלבנטי בצורה אוטומטית לפי הקונטקס", מסביר סינגולדה. מדובר ברשת פרסום שהולכת להתחרות ברשתות פרסום קיימות. כך, למשל, טאבולה תתחרה בין היתר בגוגל, אך האחרונה תהיה גם שותף ב-Taboola-X ותרכוש מודעות באמצעות רשת הפרסום החדשה. שוק הפרסום האוטומטי שבו יפעל המוצר המשולב - Programmatic Advertising - צפוי לגלגל השנה בארה"ב בלבד כ-10 מיליארד דולר.

"החיבור שלנו עם Perfect Market יעניק לאתרי תוכן פתרונות חדשניים להגביר כל יכולות התוכן וההכנסות. עם Taboola-X והאפשרויות לייצר מוניטיזציה לאורך כל עמוד התוכן, האתרים יוכלו להציג הכנסות טובות יותר ולייצר החזר טוב יותר על ההשקעה בתוכן ובעיתונות", אמר סינגולדה.

ההחלטה של טאבולה לבצע את העסקה ולהיכנס לתחום פרסום נוסף בעולמות אתרי התוכן היא חלק מההתפתחות ההדרגתית של החברה, כפי שמסביר סינגולדה בפוסט שהעלה היום (ב') לבלוג החברה. "מאז שהקמנו את החברה לפני שבע שנים המטרה הייתה לבנות קטגוריה חדשה לצד חיפוש שנקראת גילוי (Discovery), שבה המידע יחפש את המשתמש ולא להיפך", הוא כתב.

"לזהות מה אנשים אוהבים אבל שמעולם לא ידעו שקיים זו משימה לא קלה. במשך ארבע וחצי השנים הראשונות השקענו את הפוקוס שלנו כדי לפצח את הקוד איך להמליץ על סרטוני וידיאו רלבנטיים. אחר כך השקענו את השנתיים וחצי האחרונות להתרחב לתחום הכתבות והמצגות וכיום אנחנו מגישים 150 מיליארד המלצות ל-400 מיליון משתמשים ייחודיים מדי חודש".

במקביל, הודיעה טאבולה כי עסקיה צומחים והיא מגלגלת קצב הכנסות שנתי של 250 מיליון דולר עוד לפני רכישת Perfect Market. מדובר בצמיחה של ממש, כשרק בשנה שעברה, כשנבחרה לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס", הוערך מחזור ההכנסות השנתי של החברה ב-100 מיליון דולר. טרם הרכישה האחרונה, החברה העסיקה 170 עובדים, מתוכם 80 בישראל.