גולדהאר: "גזענות של יהודי היא התנהגות סוטה ונלוזה"

בעלי מכבי ת"א בכדורגל הגיב לתקרית הגזענית בין חלק מאוהדי הקבוצה לשחקנה הערבי מאהרן ראדי: "אנקוט עמדה תקיפה כנגד תופעה זו"

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב חוגג אליפות / צלם: שלומי יוסף
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב חוגג אליפות / צלם: שלומי יוסף

מיטש גולדהאר, בעלי מכבי ת"א כדורגל, הוציא הבוקר (ג') הודעת גינוי למפגן הגזענות של חלק מאוהדי הקבוצה מוקדם יותר השבוע כנגדו של השחקן הערבי, מאהרן ראדי.

"שנאה, חוסר סובלנות או התנהגות פוגענית כנגד כל אחד על רקע הגזע שלהם היא התנהגות זדונית ומושחתת מבחינה מוסרית", אמר איש העסקים הקנדי לאתר הרשמי של האלופה. "התנהגות גזענית של יהודי היא התנהגות סוטה ונלוזה. גזענות בכללותה אינה האחריות האישית שלי, אך אני אנקוט עמדה תקיפה כנגד תופעה זו. במידה וגזענות מכוונת כלפי כל אדם או ארגון לו אני אחראי, במיוחד במועדון הכדורגל מכבי ת"א, אני אנקוט בכל כלי ומשאב זמין לי על מנת להילחם בתופעה. גזענות תפגוש יד קשה, מרתיעה ותקיפה. אנו לא נסבול גזענות במכבי".

כזכור, במסגרת אימון הקבוצה שנערך השבוע, לפני יציאתה לקפריסין למשחק מוקדמות ליגת האלופות מול מאריבור, נכנסו האוהדים לכר הדשא במתחם האימונים בקרית שלום, וקראו לעבר ראדי, קשר הקבוצה: "תנו לצה"ל לנצח, לזיין את הערבים".

"היועץ המשפטי של המועדון קיבל ממני הנחייה ברורה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לזהות, לאתר ולהעמיד לדין כל אדם המעורב, בין אם במישרין או בעקיפין, עם התנהגות גזענית המשפיעה על המועדון", המשיך גולדהאר את הודעתו. "כל אדם שיהיה מעורב בהתנהגות גזענית מכל סוג שהיא, אינו יכול להיחשב כאוהד או להיות אוהד של הקבוצה שלנו".