חברה ישראלית שמאבחנת פגיעות במוח קיבלה אישור FDA

חברת ElMindA הישראלית הודיעה כי ה-FDA אישר לשווק את מערכת ה-BNA של החברה, למיפוי פעילות המוח

חברת ElMindA הישראלית הודיעה היום כי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, אישרה לשווק את מערכת ה-BNA של החברה, למיפוי פעילות המוח.

המוצר ישווק תחילה לתחום אבחון פציעות הראש בחדרי מיון וברפואת ספורט, אם כי האישור מן ה-FDA הוא לשימוש רחב יותר. בראיון ל"גלובס" אמר מנכ"ל החברה, רונן גדות, כי החברה כבר נערכת לשיווק המוצר כבר כשנה, ויש לה מספר הסכמים חתומים עם גורמים בשוק הרפואי.

מערכת BNA משתמשת בעקרונות של בדיקת EEG, כלומר קריאה של הפעילות החשמלית במוח באמצעות הצבת אלקטרודות על הקרקפת, באופן לא פולשני. המערכת שלה כוללת קריאות רבות ממגוון אתרים על הקרקפת ומשלבת אותן במערכת עיבוד אותות מתקדמת שפיתחה החברה, לשם קריאה ברורה של הפעילות החשמלית במוח. "בעוד מערכות הדמיה קיימות כמו MRI או CT, מתארות לנו איך בנוי המוח, שזה כמו לקרוא מפה, הרי שאנחנו אומרים מהי הפעילות במוח בזמן אמת, שזה כמו דיווח תנועה", אמר.

גדות הוסיף כי פציעות ראש בספורט נמצאות על סדר היום במיוחד לאחר המונדיאל האחרון, שבו הייתה התרעמות רבה בעקבות חזרתם של שחקנים למגרש בטרם הובהר סופית כי הם כשירים לכך, והסיכון כי הדבר יוביל לפגיעה לטווח ארוך בתפקודם. לדבריו, לחברה הסכם עם אחד מנותני השירותים המובילים בארה"ב בתחום רפואת הספורט, אשר יבדוק את כל הספורטאים שלו בדיקה בסיסית בתחילת עונות הספורט הקרובות, כדי שאם תהיה פציעה, יהיה למה להשוות.

אלמינדה הוקמה ב-2006 על בסיס טכנולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון, על ידי פרופ' אמיר גבע. ממשקיעיה של אלמינדה בארץ נמנית חברת נירית זרעים מנתיב העשרה שמלווה את החברה מאז הקמתה וכן קבוצת סמי סגול הפעילה בתחום חקר המוח. משקיעים נוספים הם עירא אפרון ורוברט קראפט וכן גדות עצמו. החברה גייסה 15 מיליון דולר מאז הקמתה.