זה סופי: ענת לוין פורשת ממגדל ביטוח בסוף אוקטובר

לוין הצטרפה למגדל בפברואר השנה, לאחר שעזבה את בנק הפועלים בו שימשה כמשנה למנכ"ל, והיא פורשת על רקע היעדר כימיה וחוסר שביעות רצון הדדית בינה לבין משפחת אליהו

ענת לוין / צלם: איל יצהר
ענת לוין / צלם: איל יצהר

קבוצת הביטוח מגדל , שבשליטת ובראשות שלמה אליהו, דיווחה היום (ה') כי ענת לוין תפרוש מכל תפקידיה בקבוצה בסוף חודש אוקטובר הקרוב. או אז תשלים לוין כהונה קצרצרה של כ-9 חודשים כמנכ"לית מגדל אחזקות ביטוח וכיו"ר מגדל חברה לביטוח, מתוכם כשלושה חודשים (האחרונים) בתפקיד ללא תוכן של ממש.

לפי שעה לא ברורים תנאי הפרישה של לוין, וחבילת התגמול שתקבל עבור כהונתה בקבוצה. עם זאת, כאמור, פרישתה אינה מיידית והיא תיוותר בחברה עוד שלושה חודשים, כשעבור כל חודש היא זכאית לשכר של כ-185 אלף שקל.

לוין הצטרפה למגדל בפברואר השנה, לאחר שעזבה את בנק הפועלים בו שימשה כמשנה למנכ"ל, והיא פורשת על רקע היעדר כימיה וחוסר שביעות רצון הדדית בינה לבין משפחת אליהו, שבניה שולטים בקבוצה ומנהלים ביד רמה את כל הפעילויות שבה.

מגדל דיווחה היום כי "בהחלטה משותפת שגובשה בין דירקטוריון החברה וענת לוין, מנכ"ל החברה, המכהנת גם כיו"ר דירקטוריון החברות המוחזקות מגדל חברה לביטוח ומגדל מקפת קרנות פנסיה וקופות גמל, וכן מכהנת כחברת דירקטוריון מגדל בריאות ואיכות חיים ובית ההשקעות מגדל שוקי הון תפרוש מכל תפקידיה בקבוצת מגדל ביום 31 באוקטובר. החברה תבחן בהמשך עם הגב' ענת לוין מינויה לכהונה בדירקטוריונים של חברות הקבוצה".

כאמור, לא מדובר בהפתעה וזאת משום שאך לפני שבועיים דיווחה קבוצת הביטוח הגדולה במשק כי לוין "בוחנת את המשך דרכה בקבוצה, על רקע רצונה לבחון הזדמנויות למיצוי רב יותר מכפי שמתאפשר לה במסגרת התפקיד של ניהול החברה, כחברת אחזקות, וכהונה בדירקטוריונים של חברות בנות".

כפי הנראה, לוין לא הצליחה למצוא את מקומה בתוך מערכת היחסים המשפחתית והקרובה ששוררת בין אליהו האב לבניו עופר (מנכ"ל פעילות הביטוח, שהיא עיקר הקבוצה) וישראל (יו"ר פעיל בבית ההשקעות), והייתה חסרת השפעה של ממש. כפי הנראה לוין תיפגש בימים הקרובים עם המפקחת על הביטוח על מנת להבהיר את נסיבות פרישתה המהירה מהתפקיד, כפי שנהוג באוצר לעשות במקרים מעין אלה.

לפי שעה לא ידוע מי יחליף את לוין. שלמה אליהו התחייב בפני האוצר כי יחדל מלכהן כיו"ר דירקטוריון מגדל אחזקות החל מאפריל 2015, כשלפי הערכות בשוק הוא הציע את התפקיד הזה לפרופ' עודד שריג, המפקח על הביטוח הקודם - שבין היתר אישר את רכישת השליטה במגדל על ידי אליהו ואף לחץ על ג'נרלי להפחית את סכום העסקה על מנת שתתאפשר. עתה, עם פרישתה של לוין, ייתכן ושריג הוא זה שיחליף אותה.