אנלימיטד החלה לפרוס סיבים; תלונות על איטיות

עבודות החלו בצפון ובתל אביב ובבאר שבע חודשה העבודה למרות המלחמה, אך התחושה הכללית היא שהחברה לא מסתערת על השוק

חברת אנלימיטד, מפעילת מיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות חברת החשמל, החלה את עבודות הפריסה בתל אביב, בצפון ובבאר שבע, ובמקביל נשמעת ביקורת על קצב ההתקדמות האיטי מצד ספקיות אינטרנט. המלחמה בדרום אמנם עיכבה את העבודות בבאר שבע, אך העבודה חודשה למרות המלחמה.

מקורות מקורבים לחברה וספקי אינטרנט מודים בשיחה עם "גלובס" שהמיזם לא מניע בקצב שציפו לו וזאת למרות ההבטחות מלפני 3 חודשים שאו טו טו מתחילים בעבודות הפריסה. מרבית הגורמים איתם שוחחנו מדגישים שהבעיה חוזרת לכיוון חברת החשמל שהיא הקבלן הראשי לביצוע, והיא זו שמסיבותיה שלה לא מזדרזת לשום מקום.

אחד הגורמים אף אמר ל"גלובס", ובצער, כי השיקולים של חברת חשמל ועובדיה לגבי מהירות העבודה בשטח היא משהו שאנלימיטד לא יכולה לעשות הרבה לגביו.

לפני 3 חודשים ערכה החברה מסיבת עיתונאים לרגל השקת פעילותה הרשמית בהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן. ההבטחה שיצאה ממסיבת העיתונאים היא שכבר מתחילים בעבודות הפריסה, והחברה דיווחה אף על ביקושים של אלפי משתמשים שנרשמו באתר החברה לקבלת השירות. ואולם משיחות עם ספקיות אינטרנט ועם גורמים מקורבים לחברה עולה תמונה לא מחמיאה מול התנהלותה של חברת חשמל שאחראית על העבודות בשטח.

אמנם ניסויים בטירת הכרמל נערכו ויודעים ומכירים כיצד לבצע ולפרוס תשתיות בבתים, אך התחושה הכללית היא שהחברה לא מסתערת על השוק. הערכה בקרב גורמים שמקורבים לחברה היא שקצב העבודה יגבר ובקרוב ניתן יהיה לראות אלפי לקוחות מחוברים.

אנלימיטד הוקמה לצורך פריסת סיבים אופטיים על גבי תשתיות חברת חשמל, כדי להתחרות בחברות בזק והוט. החברה פורסת תשתיות על בסיס ביקושים שמתקבלים מהציבור, כלומר היכן שלקוחות מתקשרים ומבקשים לקבל את שירותי החברה, נעשית בדיקה לגבי כמות המבקשים באותו אזור וכאשר נוצרת מסה של לקוחות שכדאית מבחינת עלויות הפריסה וההשקעה, החברה מגיעה לאותו אזור ופורסת. ברגע שהלקוח חובר לתשתית, הוא בוחר את ספק האינטרנט שממנו הוא רוצה לקבל את שירותי התקשורת שלו.