אפילו אוסמה בן לאדן טען: "ארגון דאע"ש קיצוני מדי"

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח כי בין חפציו של אוסמה בן לאדן נמצא גם מכתב בו טען כי ארגון הטרור דאע"ש, האיום החדש ממנו חוששים רבים בעולם, הוא "קיצוני מדי"

אוסאמה בן לאדן / צילום: רויטרס
אוסאמה בן לאדן / צילום: רויטרס

אוסמה בן לאדן, שעד לפני 3 שנים היה למבוקש מספר אחת בעולם וחוסל בידי הצבא האמריקני, חשב שארגון הטרור הקיצוני דאע"ש, שמסתמן כאחד האיומים הגדולים על השלום העולמי בשנים האחרונות הוא ארגון מסוכן ורצחני מדי.

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח היום כי בין חפציו של הארכי-טרוריסט שחוסל באחוזה בה הסתתר באבוטבאד שבפקיסטן במאי 2011, נמצא מכתב בו כתב מנהיג אל-קעידה מה הוא חושב על ארגון דאע"ש. במכתב, שנמצא בין ערימת ניירות בחדרו של הטרוריסט, כתב בן לאדן: "הארגון הזה קיצוני מדי".

במכתב, המכיל 21 עמודים, הזהיר בן לאדן מפני התחזקותה של קבוצה איסלמית קיצונית חדשה שמבצעת מעשים "ברוטאליים" ו"אכזריים מדי" - כך לדעת הטרוריסט מספר אחת, שהיה המוח שמאחורי הפיגוע במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001, בו נהרגו כ-3,000 אמריקנים. עוד קרא בן לאדן במכתב "לנתק כל קשר לארגון - בגלל האופי הרצחני שלו". "דאע"ש מתייחס בביטול שכזה לחיי אזרחים, שהוא מוציא שם רע לאל קעידה", קבע בן לאדן.

ארגון רצחני שעורף ראשים של מתנגדים - וקובר אנשים בחיים

המכתב, שנכתב על פי הדיווח, בידי אחד ממקורביו של בן לאדן בחודשים שלפני מותו, מתאר מעשים ברבריים שניתן לחזות בהם גם בימים האחרונים בצפון עירק ובסוריה: סקילה באבנים של נשים שמואשמות בניאוף, עריפת ראשים של מתנגדים, קבורה של מאות אזרחים - חלקם בעודם חיים, שימוש בגז קטלני במסגדים שיעיים ורצח מאמינים קתולים בבגדד.

ארגון מדינת האיסלאם (דאע"ש) היה אז ארגון קטן מאוד, היום הוא שולט על שטח בגודלה של בריטניה כולה. הוא שולט היום על שדות נפט ונהנה מסיוע של גורמים סוניים קיצונים ממדינות המפרץ. בראשו עומד אבו בכר אל-בגדדי, שנתפס כקיצוני ואכזרי מבן לאדן. על פי ההערכות, הארגון מחזיק בהון של כמיליארד וחצי דולר בזכות פשיטות, מכירת נפט ועתיקות ששדד.