נסראללה בלחץ: "דאע"ש מתכוון לשעוט קדימה ולכבוש את ירדן וסעודיה. המפלצת שוחררה"

ה"דיילי סטאר" מפרסם פרטי פגישה בין חסן נסראללה לוואליד ג'ומבלט - לראשונה מזה 3 שנים - בו אמר מזכ"ל חיזבאללה כי דאע"ש הוא איום אדיר על האזור כולו ■ "זה מאבק של חיים ומוות. מוכנים להילחם עוד 10 שנים"

חסן נסראללה / צילום: רויטרס
חסן נסראללה / צילום: רויטרס

ארגון דאע"ש מהווה איום על כל המיעוטים במזרח התיכון - כולל על לבנון. כך הזהיר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בשיחה עם מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ומבלט, בפגישה ראשונה שנערכה בין השניים מזה 3 שנים.

פרטי השיחה פורסמו ב"דיילי סטאר" היום (ה'). ג'ומבלט דיבר על "רצח עם מחריד וטבח" שמבצע דאע"ש בסוריה ועיראק. נסראללה פירט בפניו את הצעדים בהם נוקט חיזבאללה נגד דאע"ש וכן את ההשלכות על האזור כולו.

"אנחנו הכוח הכי גדול שמוכן להקריב הקרבות מהותיות", אמר לו נסראללה. "אנחנו מוכנים להילחם גם עוד 10 שנים".

נסראללה אמר כי חיזבאללה מגן לא רק על השיעים בלבנון אלא על המדינה כולה, כולל הנוצרים והדרוזים. הוא המשיך: "בהתחלה לא התערבנו באירועים בסוריה, אך לאחר מכן הבנו שאין שום קשר לסיסמאות של האופוזציה בסוריה אלא שסוריה כולה נמצאת על הכוונת" של ארגוני הטרור הסונים.

ג'ומבלט הסכים עם נסראללה והודה כי הגיבוי לאופוזיציה בסוריה היה "טעות גדולה".

"הם הוכיחו שהם לא ראויים לתמיכתנו ולגודל האחריות ושהם לא מסוגלים לשלוט אפילו במטר אחד מהשטח", אמר ג'ומבלט על צבא סוריה החופשית. נסראללה הוסיף כי "כולם מודעים לאיום שמציב דאע"ש. כל המידע שאנחנו מקבלים מצביע על כך שדאע"ש מתכוון לשעוט קדימה ולכבוש את ירדן וסעודיה. המפלצת שוחררה והאיום לא מוגבל רק לסוריה ועיראק".

נסראללה אמר שדאע"ש משרת את ישראל: "דאע"ש מתכוון להגיע לשטחים חדשים וזה מאבק של חיים ומוות שלא פחות חשוב מהמאבק באויב הישראלי כיוון שהפעולות של דאע"ש משרתות את ישראל".

נסראללה קרא לכל הפלגים בלבנון להתאחד ולבחור נשיא חדש.