עובדי פרטנר ערכו "השכמה" למנכ"ל חיים רומנו

‎‎עשרות עובדי פרטנר הפגינו מול ביתו של המנכ"ל חיים רומנו והוזמנו לעלות לביתו לשיחה ■ דורשים הכרה בוועד כארגון יציג וחתימת הסכם קיבוצי ■ הנהלת פרטנר טוענת כי תכיר בוועד ברגע שיהיה לעובדים את הרוב הדרוש לכך

עובדי פרטנר מפגינים מול ביתו של המנכל חיים רומנו / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי פרטנר מפגינים מול ביתו של המנכל חיים רומנו / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

‎‎עשרות עובדי פרטנר, שיצאו הבוקר (ב') להפגין מול ביתו של מנכ"ל החברה חיים רומנו, הוזמנו לעלות לביתו ולקיים עימו שיחה. ההפגנה נערכה במחאה על סירובה של הנהלת החברה להכיר בארגון עובדים יציג בחברה.

הניסיונות בפרטנר להקים ארגון עובדים נמשכים מזה כשנתיים, והעובדים נתמכים על-ידי ההסתדרות הכללית. ההנהלה טוענת כי העובדים לא אספו את מספר החתימות הנדרש על מנת שניתן יהיה להכיר בהם כחוק.

‏לפני כחודשיים הכריזה ההסתדרות על יציגות בפרטנר, לאחר שלטענתה למעלה משליש מעובדי פרטנר חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. לדברי העובדים, החברה נקטה שורה של צעדים על מנת לסכל את המהלך ולמנוע את ההתאגדות בפועל.

"חיים רומנו צריך להתעורר ולהבין שנרקמה סביבו מציאות חדשה. ועד עובדים בפרטנר הוא עובדה קיימת. במקום להמשיך ולהתעלם מרצונם של כ-1,600 עובדים בחברה, על רומנו מוטלת האחריות לשמור על אחדותה של משפחת פרטנר. אנו קוראים למנכ"ל להכיר בהתאגדות ולפתוח במשא-ומתן לגיבוש ההסכם הקיבוצי", מסרו הבוקר נציגי ועד העובדים.

‏מנגד‏, הנהלת פרטנר אוחזת בעמדה שהיא לא יכולה להכיר בהתאגדות כל עוד אין שליש מהעובדים שמעוניינים בכך, ולכן השאלה כעת היא האם הנושא יגיע לדיון משפטי, שכן על כך המחלוקת.

‏מפרטנר נמסר בתגובה: "מנכ"ל החברה הזמין את נציגי ההסתדרות והעובדים לקפה של בוקר בביתו, והתנהלה שיחה ההולמת את תרבותה של החברה. החברה מכבדת את עובדיה ופועלת על-פי חוק". ‏‎‎‏