סמארט TV של LG: מע' הפעלה חדשה וחיפוש קולי בעברית

קטלוג המסכים החדש כולל מסכי 4K, מסכי Full HD ומסכי OLED קעורים ושטוחים ■ מערכת ההפעלה webOS מציעה פשטות בהפעלה, מעבר קל בין תכנים בטלוויזיה, ולדברי החברה היא גם מאפשרת למפתחים ליצור בצורה פשוטה אפליקציות

חברת LG השיקה בשבוע שעבר את סדרת הסמארט TV החדשה שלה. הבשורה מבחינת החברה הדרום קוריאנית, היא מערכת הפעלה חדשה webOS, שבעבר פעלה על סמארטפונים של פאלם ולאחר מכן נרכשה על-ידי HP. במקרה של הסמארטפונים, webOS נכשלה, למרות שמדובר במערכת הפעלה שקיבלה ביקורות חיוביות. עכשיו LG מנסה להחזיר אותה לחיים עם המסכים החכמים החדשים ועם ניסיון למקד את השיווק שלה בידידותיות שהיא מציעה.

webOS מציעה ממשק חדש לטלווזיות החכמות של LG, כאשר אחד היתרונות שלה היא פשטות בהפעלה, מעבר קל בין תכנים בטלוויזיה, ולדברי החברה היא גם מאפשרת למפתחים ליצור בצורה פשוטה אפליקציות.

מה שמאפיין את webOS בדגמים החדשים הוא ממשק קטן היושב על החלק התחתון של המסך ומאפשר לקפוץ בין שידור טלוויזיה, תוכן ומדיה מהתקנים נוספים בלי לעבור דרך מסך הבית של הטלוויזיה. כמו כן, LG היא הראשונה להציע במסך חכם אופציה לחיפוש קולי בעברית של תכנים ברשת. למשל, אפשר להגיד "שלמה ארצי" ולקבל תוצאות חיפוש של קליפים של שלמה ארצי ביו טיוב.

קטלוג המסכים החדש אותו השיקה LG על-ידי היבואנית ח.י, כולל מסכי 4K, מסכי Full HD ומסכי OLED קעורים ושטוחים. בניגוד למסכים אחרים הנמצאים בשוק או לדגמים קודמים של LG, חלק מהדגמים החדשים לא צריכים נגן חיצוני בשביל לנגן קבצי 4K. המסכים כוללים מקודד לצפייה ישירות מחיבור ה-USB במסך או מקבצים המוזרמים מהאינטרנט.

דגם הפרימיום של LG הוא ה-UB989Y המגיע במספר גדלים. דגם ה-79 אינץ' יימכר ב-60 אלף שקל, דגמי ה-84 אינץ' ו-98 אינץ' עדיין לא תומחרו. הדגם הזה פועל בטכנולוגיית LED והוא כולל כמובן תמיכה ברזולוציית 4K המצויינת ומעבד תמונה דינאמי 1,300 הרץ עם רמקולים של חברת האודיו הרמן קרדון.

דגם ה-UB959Y מגיע בגודל 65 אינץ' ומחירו יעמוד על פי הערכות על כ-30 אלף שקל. גם כאן מדובר במסך LED תומך 4K, מעבד תמונה דינאמי 1,250 הרץ ומעבד משפר רזולוציה.

דגם אחר שפונה לאנשים שלא מחפשים מסכים בגודל עצום הוא ה-UB859Y המגיע בגדלים של 49 אינץ' (10 אלף שקל) ו-55 אינץ' (20 אלף שקל). גם כאן מדובר במסך LED תומך 4K עם מקודד לצפייה ישירה בתכנים ללא אביזר חיצוני וממשק webOS.
.