ארה"ב נגד וושינגטון רד-סקינס: שנו את שמה הגזעני של הקבוצה

האם "אדומי העור", שמה של קבוצת ה-NFL, הוא כינוי ש"מקדם אפליה" נגד ציבור האינדיאנים? ברק אובמה ומדינת קליפורניה סבורים שכן

וושינגטון רד-סקינס, NFL / צלם: רויטרס
וושינגטון רד-סקינס, NFL / צלם: רויטרס

בארה"ב נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים לוושינגטון רד-סקינס לשנות את שמה: מועצת מדינת קליפורניה העלתה השבוע את הנושא לדיון, והצביעה בעד המהלך ברוב של 51 תומכים לעומת ארבעה מתנגדים. הסיבה? רד-סקינס ("אדומי העור" - כינוי לאינדיאנים, שבחוגים מסוימים בארה"ב נחשב לכינוי פוגעני) הוא שם "גזעני" ו"מקדם אפליה נגד אינדיאנים".

עד לפני כמה חודשים, שמו של הפרנצ'ייז הוותיק (החל לשחק ב-NFL בשנת 1932) כלל לא עורר מחלוקת, "אך לאחרונה הפך לאובססיה בקרב פוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית", כך על-פי אתרה של רשת החדשות breitbart.com. ברק אובמה, נשיא ארה"ב, הצהיר בהזדמנות אחת כי על הקבוצה לשנות את השם. אפילו המשרד האמריקאי לרישום פטנטים וסימנים מסחריים, פסק נגד הרד-סקינס וביטל את הסימן המסחרי שלהם. בתגובה, הגישו הרד-סקינס ביום חמישי האחרון תביעה להפוך את ההחלטה.

חלק משדרי הפוטבול בארה"ב, ביניהם שדרי הרשתות הגדולות CBS ו-NBC, הצטרפו ליוזמה - והודיעו כי לא יקראו לקבוצה במהלך שידורים "וושינגטון רד-סקינס", אלא יסתפקו ב"וושינגטון".

יש לציין כי הרד-סקינס נחשבת לאחת הקבוצות הגדולות והעשירות ביותר בספורט האמריקאי. באוגוסט 2013 העריך מגזין "פורבס" את שווי הפרנצ'ייז ב-1.7 מיליארד דולר - מקום שלישי מבין 32 קבוצות ה-NFL אחרי דאלאס קאובויז וניו אינגלנד פטריוטס. ההכנסות של הרד-סקינס בשנה האחרונה הסתכמו ב-381 מיליון דולר.