דאע"ש הגיע לסיני? 4 גברים נחטפו ונמצאו כרותי ראש

לפי הערכות גורמי ביטחון במצרים, 4 גברים נחטפו באזור סיני ע"י ארגון טרור מקומי, בחשד שסייעו לצבא מצרים במלחמתו בארגוני הטרור, ונמצאו הבוקר כרותי ראש ■ בשנה האחרונה, צבא מצרים הרג מאות מחבלים מארגוני הטרור בצפון סיני

דאע``ש / צילום: רויטרס
דאע``ש / צילום: רויטרס

ארבע גופות כרותות ראש אותרו הבוקר (ד') בצפון חצי האי סיני, כ-15 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה. תושבים בעיר שייח זוויד איתרו את הגופות. מקורות ביטחוניים בקהיר העריכו כי מדובר בארבעה אזרחים שנחטפו מהעיר ביום שני.

לפי אחת ההערכות, הארבעה, שנסעו במכונית, נחטפו על-ידי ארגון טרור מקומי, בחשד שמסרו מידע מודיעיני למשטרה ולצבא, הנאבקים בתאי הטרור בסיני. מקור ביטחוני אמר לעיתון "אל-מסרי אל-יום" כי הארגון האחראי לרצח, שכונה בפיו "עורפי הראשים", מנסה לחקות את שיטות ההוצאה להורג של "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש), הארגון שהשתלט על חלקים נרחבים מעיראק ומסוריה.

בשנה האחרונה, צבא מצרים הרג מאות מחבלים מארגוני הטרור בצפון חצי האי סיני. לאחרונה הופצו כרוזים הקוראים לרצוח את משתפי הפעולה עם כוחות הביטחון המצריים.

בחודש שעבר נהרגו נהרגו חייל של צבא מצרים ושבעה אזרחים, בהם שני ילדים, בפיגוע באל-עריש, כאשר מחבלים שיגרו פצצות מרגמה לעבר מתחם המגורים במקום. כמה ימים לאחר מכן, נרצחו 22 חיילים וקצינים במארב בדרום-מערב המדינה, בפיגוע הקשה נגד כוחות הביטחון זה שנתיים.

"אנסאר בית אל-מקדס" נחשב לארגון הטרור המרכזי הפועל בחצי האי, ונחשב לזה המוביל את הלחימה בצבא מצרים. לאחרונה ספג הארגון אבדות קשות מצבא מצרים הפועל למיגור הטרור בחצי האי, אולם הוא ממשיך לתפקד. הארגון קיבל בעבר אחריות לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי לפני שנה. בין פעולותיו ניתן לציין פיצוץ של צינורות גז ממצרים לישראל וניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי, מחמוד איברהים, בקהיר בספטמבר 2013.

בשנים האחרונות קיבל הארגון הקיצוני אחריות גם לפעולות שונות נגד ישראל, הזכורה שבהן היא הפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 שבו נהרגו שישה ישראלים. בנוסף, הארגון שיגר כמה וכמה פעמים גראדים לעבר העיר אילת.

בחודש מאי דווח על חיסולו של מנהיג הארגון, שאדי אל-מניעי. קהיר טוענת כי הוא ושלושה ממפקדי הארגון נסעו במכונית באזור ג'בל אל-מע'ארה שבמרכז סיני בשעה שרעולי פנים חמושים, ככל הנראה בדואים מקומיים, ירו למוות בארבעה.