הרצוג: נתניהו עסוק בסכסוך עם השרים; לחנוק את חמאס

יו"ר האופוזיציה: "זו אותה ממשלה שכשלה בשיחות מול הרשות הפלסטינית. יש ללכת לתוכנית מדינית אמיצה בגיבוי בינ"ל שתחנוק את החמאס ותומכיו"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, תוקף את רה"מ נתניהו לאחר נאומו אתמול (ד') בערב, וטוען כי נתניהו עסוק יותר מדי בסכסוך עם חברי הקבינט ופחות בגיבוש אסטרטגיה ברורה מול חמאס. הרצוג גינה את המו"מ שניהל נתניהו עם חמאס בקהיר.

"אזרחי ישראל ובפרט תושבי עוטף עזה לא קיבלו הערב כל מענה מראש הממשלה", מסר הרצוג. "ראינו ראש ממשלה שעסוק יותר ביחסים הרעועים עם חברי הקבינט שלו מאשר במתן פתרונות לציבור הישראלי. אין כל אופק בדבריו או תקווה להסדר ולא היה כל חדש".

אתמול תקף נתניהו שרים בקבינט שהתבטאו בתקשורת נגד המו"מ עם חמאס ואמר: "אני מצפה מהם לנהוג כפי שאני נהגתי כשלא הייתי ראש ממשלה והיינו במצב של מלחמה - תמיד גיביתי את ראשי הממשלה. יש ישיבות קבינט ואני מקשיב לכולם, אבל צריך לתת כתף. דברו פחות".

הרצוג הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר כי "הציבור הישראלי קיבל תמונה עגומה של ממשלה שאינה מסוגלת לנהוג באחריות משותפת גם בשעת מלחמה וזו כבר פגיעה אסטרטגית בביטחונה של מדינת ישראל. זו אותה ממשלה שכשלה בשיחות מול הרשות הפלסטינית. יש ללכת לתוכנית מדינית אמיצה בגיבוי בינלאומי שתחנוק את החמאס ותומכיו".