סכסוך עסקי בין השותפים לשעבר ברשת היוגורטים YOGO

ברק אברמוב נתבע להשיב כ-1.7 מיליון שקל לאבי מולגה, הטוען כי אברמוב הונה אותו וגזל ממנו את מניותיו ברשת YOGO ואת חלקו ברווחים ■ אברמוב בתגובה: "התביעה מופרכת. העובדה שענף היוגורט ירד לטמיון אינה תלויה בי"

סניף רשת "יוגו"  / צילום: תמר מצפי
סניף רשת "יוגו" / צילום: תמר מצפי

סכסוך עסקי בין חברים סביב הזכויות והרווחים ברשת היוגורטים YOGO חושף טענות להונאה ועבירות מס: איש העסקים ברק אברמוב, הבעלים לשעבר של קבוצת הכדורגל בני יהודה, נתבע להשיב כ-1.7 מיליון שקל לחברו לשעבר, איש העסקים אבי מולגה, הטוען כי אברמוב הונה אותו, ביצע מעשה תרמית וגזל ממנו את מניותיו ברשת היוגורטים המצליחה.

מנגד, אברמוב טוען כי מדובר בתביעה מופרכת, תוך שמולגה מסתיר מבית המשפט הסכם נאמנות, לפיו הוא עצמו ביקש כי מניות חברות YOGO יוחזקו עבורו בנאמנות, על מנת להעלים נכס זה משלטונות המס.

רשת YOGO, שנמצאת במרכז הסכסוך, עוסקת במכירה ושיווק של מוצרי יוגורט קפואים ואחרים ובניהול 4 חנויות מכירה שרכשו זיכיונות. כיום מפעילה הרשת חנויות ברחוב רוטשילד בתל-אביב, בקניון הגדול בפתח-תקווה, ברמת-החי"ל, בכפר-סבא ובמתחם הסינמה סיטי בראשון-לציון.

בתביעה שהגיש לאחרונה נגד אברמוב, שהיה חברו הקרוב במשך שנים ונגד עורך דינו, טוען מולגה כי אברמוב ניצל את יחסי החברות ביניהם כדי להוציא ממנו במירמה כ-1.4 מיליון שקל, שלכאורה נועדו לשם רכישת מניות עבור מולגה ברשת YOGO. זאת, כאשר בפועל המניות לא נרשמו על שמו מעולם, החברות לכאורה נסגרו, ופעילותן הופסקה.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ברוך טולידאנו לבית משפט השלום בתל-אביב, נגד אברמוב, חברת לאנדורה שבבעלותו, באמצעותה הוא מחזיק עסקים מוכרים מתחום המזון, בהם רשת המסעדות קינג ג'ורג' (50% בעלות), רשת ציפורה אקספרס (100%), רשת ג'פניקה (מפעילה מספר סניפים), פינקי, רשת יוגו (100%) ועוד.

נתבע נוסף בתביעה הוא עורך דינו של אברמוב, עו"ד חיים נורטמן, לגביו נטען בתביעה כי הוא ידיד קרוב של אברמוב, עושה עמו עסקים שונים ויושב במשרדיו - והוא אשר - לפי הנטען בתביעה - סייע לו להוציא ממולגה כספים, תוך הצגת מצג-שווא.

ללא חשבונית

מהתביעה עולה כי בין מולגה לאברמוב שררו יחסי חברות קרובים במשך שנים, והם עשו ביחד עסקים שונים, "תוך כדי כך שמולגה סומך על אברמוב בעיניים עצומות וללא סייג, ואף משלם עבורו ומפקיד לטובתו סכומי כסף גדולים מאוד במהלך אותם עסקים ועיסוקים, ללא כל בטוחה וללא ערובות לכספו".

לטענת מולגה, באוקטובר 2010 פנה אליו אברמוב והציע לו להיכנס עמו כשותף ברשת YOGO, בה רכש שליטה. לדבריו, אברמוב הציג בפניו מצג, לפיו מדובר ברשת העוסקת בתחום חדש ומבטיח של מוצרי יוגורט קפואים, וכי הוא נכנס אליה כשותף עיקרי, לאחר שרכש את מרבית מניותיה מהיזמים.

מהתביעה עולה כי באותה תקופה החזיקה חברת לאנדורה שבבעלות אברמוב 75% ממניות YOGO, ולירון כרמון, שהיה אחד מארבעת יוזמי הרעיון ומקימי הרשת, החזיק ב-25% מהמניות.

מולגה מתאר בתביעתו כי לאור יחסי החברות והאמון המלא ששררו בינו לבין אברמוב, הוא ניאות להיכנס לשותפות ברשת כשותף לא פעיל, שזכאי להכנסות ודיבידנדים מהשקעתו בחלוף כשנה וחצי, ואף יהיה בעלים של 24% ממניות הרשת, המהוות נכס כלכלי בעל ערך רב.

עוד נטען בתביעה כי לצורך מימוש ההסכמות, הפגיש אברמוב בין עו"ד נורטמן למולגה, שערך הסכם למכירת 24% ממניות הרשת, שהוחזקו בידי אברמוב, למולגה. לפי התביעה, תמורת המניות שרכש, שילם מולגה לאברמוב את כ-1.4 מיליון שקל, לפי הפירוט הבא: 960 אלף שקל שהועברו לחברת לאנדורה; 365 אלף שקל שהועברו במזומן לאברמוב; 50 אלף שקל שהועברו לעו"ד נורטמן כדמי תיווך ועוד 21,350 אלף שקל כשכר-טרחה. בתביעה צוין כי על אף אחד מן הסכומים הללו לא קיבל מולגה קבלה או חשבונית.

הסכסוך שהוביל לתגליות

בהמשך התביעה מצוין כי במהלך 18 החודשים שנקבעו בהסכם, קיבל מולגה מעת לעת עדכונים מאברמוב, לפיהם עסקי וגו עולים ופורחים, לרבות מכירת זיכיונות לחנויות במקומות שונים, בהם בקניון בכפר סבא. ואולם, בסמוך לאותה תקופה, נטען, התגלעו "חילוקי דעות חריפים וסכסוך כספי חמור" בין שני החברים, על רקע סירובו של אברמוב להשיב למולגה הלוואה בסך כ-2 מיליון שקל.

הסכסוך בין השניים, שנידון במסגרת תביעה אחרת שמנהל מולגה בימים אלה לצורך החזר ההלוואה, הוביל לכך שמולגה החל לבדוק מה אירע עם השקעתו ברשת YOGO.

מולגה טוען כי מבדיקותיו התברר לו כי המניות שרכש ברשת מעולם לא נרשמו על שמו, וכן התבררו לו "ממצאים מדהימים ומדאיגים ביותר, המוכיחים כי מדובר במעשה מירמה והונאה מצד אברמוב, אגב שימוש בחברת לאנדורה כמכשיר להוצאת כספים ממנו בטענות-שווא".

כך, נטען, התברר למולגה כי לאנדורה מחזיקה ב-100% ממניות רשת YOGO, וכי כרמון, ממייסדי הרשת, כבר אינו בעל מניות, וזאת בנסיבות שלא דווחו לו; עוד התברר לו כי שתי החברות שהפעילו את רשת YOGO הפסיקו את פעילותן וסגרו את תיקיהן ברשויות, כשהן חסרות כל רכוש ונכסים.

"ברור אפוא", כותב מולגה בתביעה, "כי הכספים אשר שילם לנתבעים הוצאו ממנו למעשה במירמה, ואגב הצגת מצגי-שווא, תוך ניצול מחפיר של האמון הרב שנתן באברמוב ובעו"ד נורטמן, שערך את ההסכם להעברת המניות".

הסכם נאמנות סודי?

בסוף השבוע האחרון הגיש אברמוב בקשה לביטול עיקולים שהוטלו על נכסיו במסגרת תביעתו של מולגה, בה הוא פרש את טענותיו כלפי חברו לשעבר, ומהן עולה תמונת מצב שונה לחלוטין.

לטענת אברמוב, באמצעות עו"ד חיים פיצ'ון ממשרד עורכי הדין צלטנר-הלפרין-פיצ'ו, "מדובר בתביעה מופרכת לחלוטין, חסרת עילה, שקרית ממש, כאשר מולגה מוסיף חטא על פשע, כשהוא מסתיר ומעלים מבית המשפט הסכם נאמנות, לפיו הוא עצמו ביקש כי מניות YOGO יוחזקו עבורו בנאמנות, על מנת להעלים נכס זה משלטונות המס".

בבקשתו של אברמוב נטען כי מולגה אינו "איש עסקים" או "משקיע" כפי שהוא מתיימר לטעון, אלא מסתיר כי הוא מלווה בריבית בשוק האפור מזה שנים ארוכות.

אברמוב מציין כי "הקשה פשוטה של השם אברהם מולגה' בגוגל תניב עשרות פסקי דין הרשומים על שמו מתחום ההלוואות בשוק האפור, שחלק לא מבוטל מהם אינו מחמיא - לא לאיש, לא למהימנותו, לא לעסקיו ולא להתנהלותו".

לטענת אברמוב, מולגה היה זה ש"התחנן" בפניו להיכנס ולהשקיע כבעל מניות ברשת YOGO, כדי ליהנות מקרבה אליו, ואף ביקש להיכנס לשאר החברות שלו, בהן ג'פניקה ופינקי.

"אברמוב ניסה להניא את מולגה מההשקעה, הסביר לו שכמלווה בריבית, זה לא עסק שמתאים לו, כי הסיכוי שיראה כספים מההשקעה, בוודאי בטווח הנראה לעין, אינם גדולים; וכי מדובר בעסק שיש לבנות מהיסוד, לאט-לאט - אבל מולגה התעקש", טוען אברמוב.

עוד טוען אברמוב כי מולגה במתכוון מסתיר את העובדה כי נערך הסכם נאמנות, שבמסגרתו הוא הורה בעצמו על אי-רישום המניות ב-YOGO על שמו.

"העלמת והסתרת הסכם הנאמנות", טוען אברמוב, "היא זו שאפשרה למולגה לזעוק חמס כי 'המניות לא נרשמו על שמו' למרות הסכם הרכישה; ולהלך אימים על בית המשפט... כאילו מדובר ב'הונאה' ו'מירמה', בעוד שהפוסל - במומו פוסל, והמסתיר - הוא המעוול".

"אין ראיות"

במסגרת בקשתו מתאר אברמוב את מצבה השפיר של חברת לאנדורה שבבעלותו. "לאנדורה היא חברה איתנה ביותר, ששוויה מגיע לכ-40 מיליון שקל; בעלת מחזור עסקים של למעלה מ-80 מיליון שקל בשנה; חברה המחזיקה בכ-20 חברות שונות, המפעילות רשתות מסעדות בקניונים ובאזורים הנחשקים ביותר בישראל; שהרווח השנתי שלה מגיע לכ-11 מיליון שקל; בעלת נזילות פנטסטית והתנהלות למופת בענף המזון לעניין סולבנטיות, דיווחים לשלטונות המס, התנהלות ארגונית ותוצאות פיננסיות".

על עצמו, מעיד אברמוב בבקשה כי הוא איש עסקים מבוסס ואמיד, שאמירותיו של מולגה לגבי מצבו הכלכלי ועילת התביעה נגדו - "הן אמירות מן הפה לחוץ, אינן נתמכות בדבר, לא בכתב ולא בכל ראיה אחרת".

עוד נטען כי גם לטענה שאברמוב קיבל ממולגה מאות אלפי שקלים במזומן - אין זכר ואין ראיה, והיא סותרת לחלוטין גם את ההסכם שצירף מולגה לתביעתו.

"אילו היו מועברים כספים נוספים על-ידי מולגה במסגרת הסכם רכישת המניות, היה על כספים אלה לבוא לידי ביטוי בהסכם, ומשלא באו לכדי ביטוי בהסכם הכתוב - הרי שמדובר בטענה בעל-פה כנגד מסמך בכתב", מבהיר אברמוב.

אברמוב מזהיר כי בכוונתו "לבוא חשבון" עם מולגה, בכל הנוגע להשחרתו חסרת השחר של "איש עסקים מוכר, ידוע ואיתן כלכלית במשק הישראלי".

תגובות: "נתקלתי פה באנשים לא ישרים, על גבול משפחות פשע"

ברק אברמוב מסר: "אבי מולגה הוא מלווה בריבית בשוק האפור, ולכן לא היה יכול לרשום את האחוזים ב-YOGO על שמו. מולגה ביקש לשים את המניות בנאמנות אצל עורכי דין, וכך נעשה. העובדה שענף היוגורט ירד לטמיון והפסדנו כספים אינה תלויה בי, אך מולגה אינו יודע מה זה להפסיד כסף בעסקים. הוא רגיל להלוות כספים ולקחת לאנשים ריביות מופרכות, אך לא יודע מה זה להשקיע בעסק אמיתי ולהפסיד את הכסף כשהעסק לא צלח".

אבי מולגה מסר: "השקעתי 1.4 מיליון שקל ברשת במשך 4.5 שנים, לא קיבלתי אגורה, כשבפועל נפתחו 10 סניפים, ונמכרו זיכיונות, ואברמוב קיבל מאות אלפי שקלים, מהם היה צריך לתת לי את חלקי. מעבר לכך, בשוטף יש לאברמוב הכנסות של 100 אלף שקל בחודש, שמהוות 4% מהמחזור, שגם מהן אני אמור לקבל את חלקי. אני איש עסקים לגיטימי. אני עושה עסקים יום-יום, ונתקלתי פה באנשים לא ישרים, שנמצאים על הגבול של משפחות פשע".

בא-כוחו של אברמוב, עו"ד חיים נורמטן, מסר בתגובה לטענות: "לא היו דברים מעולם".

בעלי רשת ג'פניקה הם אבי ליאני ושחר אנושי, ומובהר כי הם אינם מעורבים בכל דרך בסכסוך נשוא הכתבה.