בן כספית: נתניהו פחדן וישראל מכרכרת סביב חמאס

כספית ב"מעריב", עוד לפני הדיווחים על הפסקת האש: "לא מקנא ברמטכ"ל גנץ" ■ "רק הפעלת כוח ללא פרופורציות תכניע את חמאס" ■ "לא צריך להיות ימני כדי לחשוב שעם חמאס אין מה לדבר, צריך פשוט להיות מפוכח"

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

העיתונאי בן כספית קורא ל"הפעלת כוח חסרת פרופורציות" נגד חמאס וטוען כי זו הדרך היחידה להכריע את ארגון הטרור. במאמר שפרסם אתמול כספית ב"מעריב השבוע" הוא מבקר את הממשלה על המו"מ עם חמאס וטוען כי "ישראל מכרכרת סביב חמאס כמו בת טיפש-עשרה שמחזרת אחרי החתיך של השכבה".

הדברים מקבלים היום משנה תוקף על רקע הדיווחים בעולם הערבי על הפסקת אש נוספת בפתח, שעה שחמאס ממשיך לירות עשרות רקטות לעבר ישראל גם היום.

"חמאס לא יוכרע בעריפת ראש אחד ממנהיגיו", כותב כספית, תוך שהוא מתייחס לניסיון החיסול של מוחמד דף. "כבר ערפנו ראשים לא מעטים בצמרת חמאס, אבל היא כל פעם צימחה במהירות ראשים חלופיים תחתם. חמאס יוכרע בהפגנת נחישות ובפגיעה קשה בליבת העוצמה שלו. חמאס יוכרע בהריגת חלק גדול מלוחמיו, נטרול הזרוע הצבאית, התנגשות אמיתית עם הכוח הלוחם שלו והכרעתו. רק כך.

"ההיסטוריה מוכיחה, פעם אחרי פעם, שיש רק דרך אחת להכריע את 'האחים המוסלמים' באשר הם: באמצעות הפעלת כוח חסרת פרופורציות. כשאתה מפעיל כוח במשורה, כשאתה מתלבט לפני כל צעד, כשאתה מצהיר שאין לך עניין להפיל את חמאס ואתה נכנס לרצועה רק כדי לבצע 'פעולת מנהרות', אתה לא מכריע את חמאס, אתה מצחיק אותו. אתה מדרבן אותו. אתה מוכיח לחמאס שהתזה שלו על החברה הישראלית החלשה, הנהנתנית, המערבית, הרופסת, היא תיאוריה נכונה. במאבקים מהסוג הזה ינצח רק זה שמוכן באמת להקריב עבור הניצחון. חמאס מוכן להקריב הכל".

בהמשך המאמר התייחס כספית לביקורת על הרמטכ"ל בני גנץ וכותב: "עוברת עליו התקופה הקשה בחייו. הוא סופר את הימים עד פברואר כמו טירון שזה עתה החל מסלול חי"ר. הוא חוטף מהדרג המדיני כל הזמן, והוא יודע לחטוף. חובה לכתוב כאן ששום דבר מהדברים שאני כותב כאן בשמו, לא בא ממנו. גנץ הוא הג'נטלמן האחרון, הוא לא יגיד מילה, הוא לא ירמוז, רק פניו ומילותיו הכואבות יסגירו מה שמתחולל בלב פנימה".

"גנץ לא מבין מה האנשים האלה, בקבינט, רוצים ממנו. למען האמת, אני חייב להוסיף כאן שאני דווקא כן מבין. יש לשרים בקבינט זכות למתוח ביקורת על הדרג המבצעי. יש להם זכות לחשוב שהרמטכ"ל שלהם לא אסרטיבי, לא יוזם, חושש מהשלכות לחימה ולא מספק את הסחורה. גנץ חושב אחרת".

כספית מותח גם ביקורת קשה על רה"מ בנימין נתניהו, אותו הוא מכנה "פחדן" ומזכיר איך פליטת פה של נתניהו חשפה את התקיפה הישראלית בכור הגרעיני בסוריה ב-2007, בעוד כעת נתניהו קורא לשרי הקבינט "לדבר פחות". כמו כן, הוא מזכיר שנתניהו אמר שוב ושוב שאסור לנהל מו"מ עם חמאס, בעוד כעת הוא מדבר רק עם חמאס.

"לא צריך להיות ימני כדי לחשוב שעם חמאס אין מה לדבר", כותב כספית. "צריך פשוט להיות מפוכח. מכיוון שאני יודע שנתניהו עושה את הדברים האלה לא משום שהוא מתון ושפוי ואחראי, אלא משום שהוא פחדן, ומכיוון שאני חושב שהוא מתפשר על העתיד ועל הביטחון הלאומי והאינטרסים האסטרטגיים של כולנו, אני כותב מה שאני כותב".