קייט פארמה הישראלית טסה 30% לאור ניסוי מוצלח

תוצאות הניסוי שלב 1-2a הראו על שיפור במצבם של 13 מתוך 15 חולים שהשתתפו בניסוי וניתן היה להעריך את תגובתם לתרופה

מניית קייט פארמה (סימול בוול סטריט: KITE) נסקה אמש (ב') בכמעט 30% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שדיווחה על הצלחה בניסוי בטיפול בסרטן הלימפומה.

החברה מתכננת להגיש עד סוף השנה בקשה ל-FDA לשיווק התרופה החדשה, המכונה היום KTE-C19, כאשר תוצאות הניסוי שלב 1-2a הראו על שיפור במצבם של 13 מתוך 15 חולים שהשתתפו בניסוי וניתן היה להעריך את תגובתם לתרופה. אצל 8 חולים הייתה נסיגה מלאה של הגידול הסרטני ואצל 4 הייתה נסיגה חלקית.

קייט נוסדה ב-2009. החברה נמצאת בשלב הפיתוח של מוצרים לטיפול בסרטן, שמבוססים על מערכת החיסון של המטופל, באמצעות "הנדסה" של תאי דם, כך שיוכלו לזהות ולהשמיד תאים סרטניים. קייט הפסידה 17.9 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הפסד של 1.7 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל עלויות גבוהות הקשורות להנפקת החברה בוול סטריט.

המטה של חברת קייט פארמה ממוקם בסנטה מוניקה שבקליפורניה. המנכ"ל, היו"ר והמייסד שלה הוא הישראלי ד"ר אריה בלדגרין.

בלדגרין רכש את התואר שלו באוניברסיטה העברית והתמחה באימונולוגיה (חקר מערכת החיסון) במכון ויצמן למדע. בעבר הוא היה שותף בהקמת Agensys, שנמכרה תמורת 537 מיליון דולר לכל היותר (על בסיס אבני דרך) לחברת Astellas, וכן בחברת קוגאר פארמה, שנמכרה תמורת כמיליארד דולר במזומן לג'ונסון אנד ג'ונסון.

בעלי המניות העיקריים בקייט כיום הם בלדגרין, שמחזיק ב-22.5% ממניות החברה; הדירקטור דיוויד בונדרמן מקרן הפרייבט אקוויטי TPG שהשקיעה בקייט בתחילת 2011, המחזיק ב-9.2%; קרן פונטיפקס (שאחד השותפים בה, רן נוסבאום, מכהן כדירקטור בקייט) שמחזיקה ב-8.5%. בעלי מניות נוספים הם Alta Partners עם 8.3% ו-Commercial Street Capital עם 7.3%.