יזם החליף מנעולים בדירות; "החברה עשתה דין לעצמה"?

צ. לנדאו מבצעת עבור עמרם אברהם את פרויקט "אקווה" בשכונת עין הים בחדרה, והחברה החליפה מנעולים "כדי לשמור על שלמות הדירות"

הפרויקט בחדרה / צילום: תמר מצפי
הפרויקט בחדרה / צילום: תמר מצפי

אחד הפרויקטים שאותו מבצעת צ. לנדאו עבור החברה היזמית עמרם אברהם הוא פרויקט "אקווה" בשכונת עין הים בחדרה, הנמצא לקראת לסיום. מדובר בשני מגדלים המיועדים ל-116 יחידות דיור.

בדיון הבוקר בהארכת הקפאת ההליכים של צ. לנדאו (ג') ציין עו"ד רובננקו, המייצג את עמרם אברהם, כי החברה החליפה מנעולים בדירות, לדבריו, כדי לשמור על שלמות הדירות.

"בדירות יש אביזרים יקרים ולא רצינו שהאביזרים ייפגעו", אמר רובננקו, "השלבים הם שלבים לקראת סיום, יש דירות גמורות ויש גמורות באופן חלקי יש 2-3 פנטהאוזים שאינם גמורים".

יש לציין כי לטענת הנאמנים הזמניים, בבניין אחד העבודות נמצאות בסיום של 100%, ובבניין האחר בסיום של 96% - לעומת רובננקו, הטוען כי העבודות הושלמו בשיעור של 90% בלבד, ובכל מקרה צ. לנדאו לא תהיה זכאית לתגמולים גם אם תסיים את העבודות.

השופט איתן אורנשטיין פנה לרובננקו בשאלה "האם החברה עשתה דין לעצמה" כאשר החליפה את המנעולים. לשאלה השיב רובננקו כי החברה רק החליפה את המנעולים אך לא ביצעה את העבודות בעצמה. לדברי רובננקו, הנאמנים לא פנו אל חברת עמרם אברהם, "ובחברה הודיעו לדיירים שלא יקבלו את הדירות".

עוד טען רובננקו כי צ. לנדאו לא יכולה לדרוש כספים מעמרם אברהם, מאחר שלדבריו, האחרונה הקדימה תשלומים לצ. לנדאו. "לא יצא לצ. לנדאו כלום מהפרויקט, למעט הפסדים" הוסיף.

השופט אורנשטיין קבע בהחלטה כי נאסר על חברת עמרם אברהם לעשות כל פעולה בבניינים שצ. לנדאו בונה עבורה ובכפוף לכל החלטה אחרת.