אחרי 50 ימי לחימה: הפסקת האש נשמרת - לילה שקט

שני הצדדים לא הפרו במהלך הלילה את הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול בשעה 19:00 בערב ■ חגיגות הניצחון ברצועת עזה נמשכו, כשבכירי חמאס יצאו ממקומות המסתור שלהם

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

השקט נשמר: במהלך הלילה הראשון להפסקת האש שהחלה אתמול (שלישי) בשעה 19:00 בערב, לא נרשמו הפרות משני הצדדים. כמו כן, במהלך הלילה נמשכו חגיגות הניצחון בעזה, כשבכירי חמאס יצאו ממקומות המסתור שלהם וזכו לתשואות.

המצרים הודיעו אתמול בערב כי במסגרת הסיכום על הפסקת אש ארוכת טווח, ישראל התחייבה לפתוח את המעברים לרצועת עזה ולאפשר כניסת סיוע הומניטרי וחומרי בנייה. סאמח שוקרי, שר החוץ המצרי, הודיע לפני השעה שמונה בערב כי "מצרים תפעל להגשמת ציפיות העם הפלסטיני ולחיזוק השלום והיציבות באזור באמצעות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית והשגת שלום וביטחון באזור".

ההצעה המצרית כוללת הפסקת אש לא מותנית בזמן ופתיחת המעברים באופן מיידי לצורך הכנסה של ציוד שיקום לתוך הרצועה, כאשר שני הצדדים יעלו בתוך חודש את המשך דרישותיהם. כמו כן יורחב אזור הדיג, וישראל תבקר את אספקת הסחורות. בהמשך צפויה ישראל לדרוש פירוז, בעוד חמאס ידרוש נמל ימי ונמל תעופה בינלאומי.

זמן קצר לאחר כניסתה של הפסקת האש לתוקף, יצאו בכירים בארגון חמאס מהבונקרים שבהם הסתתרו במהלך המבצע, ביניהם גם מחמוד א-זהאר, חבר ההנהגה המדינית של חמאס בעזה.

הבכירים יצאו במכוניותיהם כדי להשתתף בחגיגות השמחה שהחלו אתמול ברצועה. הם נופפו לשלום אל עבר העוברים והשבים וזכו למחיאות כפיים. גם דוברי הארגון, סאמי אבו זוהרי ופאוזי ברהום, שהופיעו פעמים רבות במהלך המבצע מול המצלמות אך הקפידו לעשות זאת ממתחם בית החולים ברצועה, השתתפו בחגיגות ברחובות.

בתקרית הירי האחרונה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף פגעה פצצת מרגמה בקיבוץ נירים. בתקרית נהרגו רכז הביטחון של קיבוץ נירים, זאב עציון, וסגנו שחר מלמד.