כמה עולה לגדל טניסאי צמרת? 400 אלף דולר

ומי שלא יכול לעמוד בעלויות, יכול לבחור בנתיב של פטרה קביטובה - שמתחלקת בהכנסותיה עם מנהל האקדמיה שגידלה אותה מגיל 16

פטרה קביטובה / צלם: רויטרס
פטרה קביטובה / צלם: רויטרס

מלבד תשוקה גדולה למשחק ורצון בלתי מתפשר להצליח - צריך גם הרבה כסף כדי להפוך לטניסאי מקצועני מצליח: העלות של "גידול" שחקן צמרת, בין הגילאים 5-18, עשוי להגיע ל-400 אלף דולר. כך עולה ממחקר של איגוד הטניס הבריטי, שמצוטט בכתבה בסוכנות "בלומברג".

באופן טבעי, העלויות הגבוהות נופלות בעיקר על ההורים, ספונסרים (אם יש כאלו בנמצא) או גורמים מסייעים אחרים. הכתבה מביאה לדוגמה את המספר 40 אלף דולר - מחיר שצריך לשלם כיום, לפי איגוד הטניס הבינלאומי (ITF), ילד בן 17 עבור הזכות להתחרות במשך 20 שבועות בשנה בסבב הג'וניורים של הענף (מחיר גבוה יותר ב-13% לעומת זה שנרשם ב-2011).

הכתבה מביאה גם את סיפורה המרתק של פטרה קביטובה, המדורגת כיום במקום הרביעי בעולם (והשלישי בטורניר היו.אס אופן שיצא לדרך השבוע בניו יורק). בגיל 16, כשהיא כבר נחשבה לכישרון הטניס הגדול ביותר בצ'כיה, עזבה קביטובה את הבית ("להורים שלי לא ממש היה כסף לשלם על הטניס שלי"), ועברה להתגורר באקדמיה בעיר פרוז'סטוב, שם הבעלים של המתקן הסכים לממן את האימונים והנסיעות שלה - בתמורה לנתח מההכנסות העתידיות שלה.

זה השתלם כמובן לשני הצדדים: כיום, בגיל 24 בלבד, קביטובה כבר הספיקה לאסוף הכנסות של 15 מיליון דולר מהישגיה על מגרש הטניס.