הגבול עם סוריה מתחמם: פצוע קל מנפילת פצמ"ר ברמת הגולן

הלחימה באזור קוניטרה בין המורדים לכוחות אסד ממשיכה לגרום לנפגעים ישראלים: אזרח ישראלי נפצע קל מפגיעת פצמ"ר באחד מיישובי רמת הגולן ■ האיש פינה עצמו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי

רמת הגולן / צילום: אייל הצפון
רמת הגולן / צילום: אייל הצפון

אזרח ישראלי נפגע הערב (ד') באורח קל מפצצת מרגמה שנחתה סמוך ליקב באחד מיישובי רמת הגולן. על פי דיווח ראשוני, האיש פינה עצמו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ולא ידוע על נפגעים נוספים באירוע.

בנוסף לפצצת המרגמה שהביאה לפציעתו של האזרח, נורו 3 פצצות נוספות אל עבר היישוב. לא ידוע על נפגעים בעקבות הנפילות.

מוקדם יותר דווח על קצין צה"ל שנפגע בשעות הצהריים מקליע תועה שנורה לרמת הגולן כחלק מזליגת הלחימה בין המורדים לצבא סוריה. הוא נותח על ידי כוחות רפואה בשטח ופונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו מוגדר קל עד בינוני. בתגובה תקף צה"ל ופגע במטרות של צבא אסד. על פי גורמי זכויות אדם בסוריה, המורדים הצליחו לכבוש לאחר לחימה ארוכה את המאבק.

החל משעות הבוקר החלה מתקפה של המורדים על מעבר קוניטרה, הנמצא סמוך לגבול עם ישראל ומשמש לתנועה של כוחות וארגונים בינלאומיים. כחלק מזליגת הלחימה התפוצצו בשטח ישראל שלוש פצצות מרגמה שגרמו לנזק לכלי רכב חקלאי שהיה במטעים במקום. בעקבות הירי, פונה זמנית האזור הסמוך לאביטל ממטיילים ותושבים, כביש 98 נחסם לתנועה מצומת בראון ועד אלוני הבשן.

קוניטרה - הנקודה האחרונה בשליטת אסד

בתגובה לזליגה שממנה נפצע הקצין, ביצע צה"ל תקיפה ארטילרית לעבר עמדת ירי של צבא סוריה, זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. בצה"ל מציינים כי הם רואים בצבא סוריה כגורם האחראי לכל ירי לעבר ישראל.

קוניטרה היא נקודת השליטה האחרונה שנותרה בידיו של נשיא סוריה לאורך הגבול עם ישראל ברמת הגולן לאחר ששאר המרחב כבר נתפס בידי ארגוני המורדים השונים. בעקבות הלחימה באזור, הנחה צה"ל כבר בשעות הבוקר את החקלאים העובדים בסמוך לגבול לעזוב את השטח. החקלאים הביעו חשש מפני פגיעה כלכלית, זאת משום שעונת קטיף התפוחים נמצאת בשיאה.

בחודשים האחרונים הפכה הזליגה של הלחימה בסוריה לישראל לדבר שבשגרה, כשבמספר פעמים צה"ל משיב באש לעבר מקורות הירי. בתחילת השבוע נורו חמש רקטות לעבר השטח הישראלי, לא ברור אם כחלק מהלחימה המקומית או כמחאה על המבצע בעזה.