דאע"ש הפשיט עשרות חיילים - וערף את ראשיהם במדבר

הניסיון להביס את ארגון המדינה האסלאמית במעוז הגדול ביותר שלה בסוריה, גובה מחירים כבדים בתיעוד שמגיע מצפון המדינה נראים מאות חיילי הצבא הסורי שנלקחו בשבי, הופשטו וככל הנראה גם נרצחו בהמשך

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

ארגון דאעש ממשיך לבסס את שליטתו בסוריה: לפני ימים ספורים השתלטו פעילי הארגון על בסיס חיל האוויר הסורי באזור א-רקה, סמוך לגבול עם טורקיה, ולקחו בשבי מאות מחיילי צבא אסד.

בתיעוד שהועלה לרשת ניתן לראות עשרות מהחיילים הסורים שנלקחו בשבי, לאחר שהופשטו מבגדיהם והורצו בחולות כשהם יחפים ולבושים בבגדים תחתונים בלבד.

בסרטון רואים כיצד פעילי דאעש רצים אחר השבויים, בועטים בהם ומכים אותם בעזרת הנשק שבידיהם. בנוסף ניתן לשמוע את צחוק הפעילים וקריאות השמחה שלהם, על השפלת נאמני אסד.

לא התקבלו דיווחים אודות גורלם של החיילים הסורים הרבים שנשבו על-ידי דאעש, אך משיטות הפעולה המוכרות של הארגון האסלאמי הקיצוני ניתן להניח כי מרביתם נרצחו באכזריות.

על-פי מספר דיווחים שמגיעים מסוריה, בקרבות שמתנהלים בימים האחרונים בצפון המדינה ישנה גם מעורבות בינלאומית - בעיקר אמריקאית - בניסיון להביס את דאעש במעוז הגדול ביותר שלו במדינה. הקרבות הללו מתנהלים במקביל לניסיונות לבלום את התקדמות הארגון גם באזור דיר א-זור, הסמוך לגבול עם עיראק.