עידן נזרי, רק בן 33, יקבל כ-50 מיליון שקל מרכישת EDM

EDM המתמחה בשיווק משחקים ברשתות חברתיות, סיימה את השנה שהסתיימה ביוני עם רווח נקי לפני מס של 3 מיליון דולר ■ אורי ויס, מנכ"ל XLMedia: "משחקים חברתיים הם הכוכב העולה של תעשיית המשחקים המקוונים"

עידן ניזרי / מתוך פייסבוק
עידן ניזרי / מתוך פייסבוק

ביולי האחרון, כשראיינו את אורי ויס, מנכ"ל וממייסדי XLMedia, משווקת אתרי ההימורים המקוונים, הוא הבטיח לנו כי עד סוף השנה החברה תבצע רכישה משמעותית, וזאת לאחר שלוש רכישות קטנטנות. הבטחה זו הפכה אז לכותרת של הכתבה, ועכשיו ויס מקיים אותה. XLMedia, שהונפקה רק במארס האחרון בבורסת המשנה הבריטית (AIM), הודיעה הבוקר על רכישת EDM הישראלית (ExciteAd Digital Marketing), משווקת משחקים חברתיים, תמורת עד 19 מיליון דולר במזומן - 12 מיליון דולר באופן מיידי, ועד 7 מיליון דולר לפי רווחי ה-EBITDA של EDM בשנה הראשונה והשנייה שאחרי 1 ביולי 2014. עד 71% מתמורה נוספת זו, לפי שיקול דעתה של XLMedia בלבד, יועברו לבעלי המניות של EDM במניות של XLMedia ולא במזומן.

EDM היא הרכישה החמישית של XLMedia והגדולה בתולדותיה (ראו טבלה). למעשה, מאז שהונפקה פרצה החברה הישראלית בסדרת רכישות ו"העבידה" את ההון שגייסה לקופתה במסגרת ההנפקה (54.5 מיליון דולר). לפני EDM, הספיקה XL לרכוש באוגוסט האחרון אתר הימורי ספורט בריטי תמורת 6.7 מיליון דולר, ובסך הכול השקיעה עד כה בחמש רכישות 28.4 מיליון דולר, יותר ממחצית ההון שגייסה. מניית XLMedia נסחרת כרגע לפי מחיר של 65 פני - תשואה של 33% מאז ההנפקה, ומחיר המשקף שווי חברה של 189 מיליון דולר.

XLMedia, נזכיר, משווקת, דרך טכניקות שיווק מקובלות בתעשיית האינטרנט בכלל ובתעשיית ההימורים המקוונים בפרט, את האתרים של לקוחותיה (מפעילי אתרים), וגורמת לגולשים להגיע לאתר של מפעיל ההימורים שמשלם לה. לחברה יש שלוש טכניקות שיווק עיקריות, הראשונה שבהן היא SEO (Search Engine Optimization) - קידום אתרים במנועי חיפוש; השנייה היא רכישת מדיה דיגיטלית; והשלישית היא הפעלת רשת של סוכני שיווק (Affiliates).

הרכישה הנוכחית, של חברה דומה לה אך כזו שמתמקדת במשחקים חברתיים (משחקים שמתנהלים ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק), לא ממש מפתיעה. נישת המשחקים החברתיים היא אחת הלוהטות בתעשיית ההימורים/המשחקים המקוונים, ולכן לא פלא ש-XLMedia מבקשת לייצר בה דריסת רגל. "אין ספק שנישת המשחקים החברתיים היא כוכב עולה בתעשייה שלנו, וזה ורטיקל שרצינו להיכנס אליו", אומר ויס ל"גלובס". "אחת הסיבות להנפקה הייתה לאפשר לחברה לפעול ככוח מאחד בשוק מבוזר", הוא מוסיף. לטענתו, סדרת הרכישות הזו אינה אמורה לחפות על נסיגה בצמיחה האורגנית של XLMedia - "הרכישות הן תוספת לצמיחה האורגנית".

גייסה מעט, יצרה ערך מהיר

EDM, שפועלת תחת המותג DAU UP, היא חברה צעירה שקיימת בקושי שש שנים. לפי הידוע, החברה לא גייסה ממש הרבה מאז הקמתה וזה אומר שתמורת רכישתה היא כמעט רווח נטו, לפני מס, לבעלי מניותיה (ראו מסגרת). פרט לכך, כמו הרבה חברות בתחומה, EDM יצרה די מהר ערך למייסדיה. בשנה שהסתיימה ביוני האחרון רשמה החברה הכנסות של 12.8 מיליון דולר, ורווח נקי לפני מס של 3 מיליון דולר (על בסיס Non GAAP, שולי רווח של 23%). היא מעסיקה 27 איש במשרדיה ברמת גן, וכפי שאפשר להבין מאתר הבית שלה - החברה מאוד צעירה ברוחה. "We love what we do", היא מעידה על עצמה, ומשתדלת להסביר מה היא עושה בשפה פשוטה ולא אינטרנטית כבדה. כנראה שפשטות זו, וההתמקדות במשחקים חברתיים, הפכו את EDM לאחת המובילות בתחומה.

XLMedia מציינת בהודעתה, כי כמחצית מתנועת גולשי האינטרנט שמגיעה לפתחה של EDM מקורה במכשירים ניידים כמו הסמארטפון - מגמה שהולכת וגוברת אפילו בתעשיית ההימורים המקוונים. משחק חברתי, נזכיר, אינו כפוף לרגולציה (מכשול לא קטן בתעשיית ההימורים המקוונים) ואינו כרוך בהזרמת כסף אמיתי מצד המשתמש. EDM, בדומה ל-XLMedia, מסייעת למפתחי משחקים חברתיים להזרים גולשי אינטרנט למשחקים אלו, והם אלו שיוצרים את הכנסותיה לפי המודלים המוכרים בתעשיית השיווק האינטרנטית שציינו לעיל.

המיליונר החדש: מייסד EDM, עידן נזרי, רק בן 33, יקבל כ-50 מיליון שקל

אין זה סוד שתעשיית ההימורים משחקים מקוונים העולמית כמעט ונשלטת על ידי יזמים ישראלים. משהו במכלול התכונות של הישראלי הממוצע הופך אותם למומחי שיווק, ובתעשייה זו - שיווק נכון זה שם המשחק. רכישת EDM על ידי XLMedia מוכיחה טענה זו, והופכת יזם ישראלי צעיר נוסף למיליונר. מדובר במייסד, המנכ"ל ובעל המניות העיקרי של EDM, עידן נזרי. לפי רשם החברות, לנזרי יש 71.2% מהון המניות של EDM, וזה אומר שהוא ייפגש מיד עם מזומן בשווי 8.5 מיליון דולר (31 מיליון שקל, ברוטו לפני מס). במקרה ש-EDM תעמוד באבני הדרך שנקבעו לה, יקבל נזרי סך של 13.5 מיליון דולר (כמעט 50 מיליון שקל). אחרי הרכישה נזרי צפוי להמשיך לעבוד ב-EDM תחת המטרייה של XLMedia, לפחות למשך שנתיים נוספות.

בעל המניות השני בגודלו בחברה הוא אחיו, קובי נזרי, לו יש החזקה של 17.8% (שווי של 3.4 מיליון דולר או 12 מיליון שקל לפי העסקה).

נזרי, רק בן 33, נשוי (עדיין ללא ילדים), הקים את EDM במהלך 2008, רגע לפני שהשלים את לימודיו במכללת "שנקר" להנדסה ועיצוב. במהלך לימודיו עבד נזרי, רחובותי במקור שמתגורר כרגע בתל-אביב, במשך שנה כמנהל מכירות באזור המזרח-התיכון של Ad2Target. בסתיו 2008 הקים את EDM מתוך מטרה, לפי עמוד הלינקדאין שלו, "לרכוש תמיד שחקנים עם ה-ROI (החזר על ההשקעה, ט' צ') הכי טוב שאפשר". בתחילת 2011 מיתגה EDM את עצמה מחדש תחת השם DAU UP - ראשי תיבות של Daily Active Users - אחד המונחים השגורים בתעשיית האינטרנט.

נזרי, שמצטייר כבחור די חייכן (לפחות לפי עמוד הפייסבוק שלו), יחגוג בסוף החודש יום הולדת 34. את המתנה הכי גדולה, לפחות במונחים כלכליים, קיבל כבר היום.

כל הרכישות
 כל הרכישות