תערוכת IFA: אסוס משיקה שעון חכם ולפטופים חדשים

בין היכולות של ה-ZenWatch: אפשרות לפתוח את נעילת הסמארטפון או הפעלת צלצול הטלפון למציאה שלו באותו חדר; חיישן למדידת מצב המנוחה של המשתמש; השתקת צלצול באמצעות כיסוי השעון עם היד וגם הפעלת הצילום מהשעון

אסוס / צילום: צחי הופמן
אסוס / צילום: צחי הופמן

מסיבות העיתונאים לקראת תערוכת האלקטרוניקה IFA נפתחו היום (ד') בבוקר בברלין עם אירוע של חברת אסוס הטיוואנית בו הכריזה על השעון החכם שלה - ZenWatch. השעון החדש כולל רצועת עור חומה וגם 100 עיצובים למראה השעון על הצג. המכשיר גם כולל את ממשק החברה Zen UI היושב על מערכת ההפעלה אנדרואיד Wear.

בין היכולות של השעון, אפשרות לפתוח באופן אוטומטי את נעילת הסמארטפון או הפעלת צלצול הטלפון למציאה שלו באותו חדר. השעון כולל חיישן למדידת מצב המנוחה של המשתמש ועד כמה הוא רגוע. יכולת נחמדה היא השתקת צלצול באמצעות כיסוי השעון עם היד וגם חיווי של מסך המצלמה והפעלת הצילום מהשעון. המחיר של השעון יעמוד על 200 אירו.

לפטופים דקים

אסוס הציגה גם דגם של לפטופ חדש בסדרת ה-ZenBook בשם UX305 הכולל מסך 13.3 אינץ' ברזולוציה של 3200 על 1800 פיקסלים, כאשר הלפטופ מגיע בעובי של 12.3 מ"מ בנקודה הדקה ביותר שלו. המעבד הוא אינטל מסדרה M, נפח אחסון של 128 או 256 ג'יגה, כאשר המשקל עומד על 1.2 ק"ג. הסוללה מחזיקה 10 שעות עבודה. מחיר לא פורסם.

לפטופ אחר שאסוס הציגה הוא אולטרה בוק - EeeBook קל משקל - 1 ק"ג עם מסך 11.6 אינץ' ועם מקלדת ומשטח עכבר שלטענת החברה מספקים נוחות שקיימת רק בלפטופי 13 אינץ'. הסוללה מחזיקה 12 שעות, כאשר המחשב מגיע במספר צבעים: אדום, זהב, כסוף וכחול כהה. האולטרה בוק מגיע עם מעבד מרובע ליבות אינטל אטום עם 2 ג'יגה זיכרון ואחסון של 32 או 64 ג'יגה. מערכת ההפעלה היא חלונות 8.1. המחיר יעמוד על 200 אירו.