מיני מבחן דרכים: ב.מ.וו M235 - רכבת שדים ב-350 א' ש'

כשהתיבה במצב הספורטיבי, כל ליטוף של דוושת התאוצה משחרר כוח, שמותח את הצוואר ומכווץ את שרירי הבטן ■ התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש חולפת תוך 4.8 שניות - הליגה של פורשה, מזראטי ושות'

כשהגענו לסוכנות ב.מ.וו לאסוף את רכב ההדגמה שלנו, נראה אולם התצוגה כמו קופסת סרדינים. כל מטר פנוי על רצפת השיש המהודרת אוכלס בדגם חדש, וביניהם השתחלו הלקוחות בזהירות כדי לא לכופף איזו מראה. לחלק מהדגמים החדשים לא היה מקום.

ב.מ.וו ללא ספק שברה השנה שיא מקומי בכל הנוגע להיקף ההשקות של סדרות רכב חדשות בישראל. ב-12 החודשים האחרונים השיקה החברה בישראל לא פחות מחמש סדרות חדשות לגמרי (ועוד שלל מחודשות), שלכל אחת מהן כמה וכמה גרסאות. זה אומר, שלקוח שנכנס לסוכנות ומבקש "משהו ספורטיבי ועתיר סטטוס במחיר של עד 400 אלף שקל", צריך לבחור בין שבע סדרות חדשות ומחודשות עם שתיים, ארבע או חמש דלתות. לפחות מחציתן הן עולות חדשות בארץ. מבולבלים? גם אנחנו.

מכונית המבחן שלנו שייכת לקצה העליון של סדרה 2 החדשה, שהיא למעשה גרסת הקופה של סדרה 1. אבל אם סדרה 2 היוצאת נראתה כמו מכונית האצ'בק שהודבק לה תא מטען בחופזה, למכונית החדשה יש אישיות מובחנת ומרהיבה. השילוב של אורך קומפקטי (4.45 מ') עם גג נמוך, צמיגי ענק ושלל העזרים הקוסמטיים של מחלקת הביצועים M ספורט, מעניק למכונית מראה של אקדח מאגנום 357: קומפקטי אבל קטלני.

עיצוב עמדת הפיקוד הוא שכפול הקו הנוכחי של כל משפחת ב.מ.וו עם קווים מוצקים ונטולי רגש, מסך מידע רחב, מוט הילוכים דמוי ג'ויסטיק ושעונים כמעט נאיביים למראה.

מרחב המחייה מפתיע תודות לבסיס גלגלים הארוך: המושב האחורי מיועד אמנם רק לשני נוסעים, אולם הוא מעניק מרווח סביר לרגליים ולכתפיים ואפילו מינימום הכרחי של מרווח ראש לישיבה זקופה - תופעה לא נפוצה בפלח. תא המטען מרווח, אבל מי שמתכוון למלא אותו בחפצים יצטרך לעגן אותם היטב, כי הכוחות הדינמיים, שמייצרת המכונית הזו, יכולים לטחון אותם עד דק.

כפי שניתן להבין מהשם M235, מדובר בגרסה שמצוידת במנוע 3 ליטר טווין-טורבו של ב.מ.וו, עם תכנות וכיול שלדה נלווה, שבוצע בחטיבת הספורט. זה אומר 326 כוחות סוס ו-45 קג"מ על מרכב קצר מזה של מאזדה 3 ומשקל עצמי צנוע יחסית של 1.44 טון.

במילים אחרות, רכבת שדים. כשהתיבה במצב הספורטיבי, כל ליטוף של דוושת התאוצה משחרר כוח, שמותח את הצוואר ומכווץ את שרירי הבטן. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש חולפת תוך 4.8 שניות - הליגה של פורשה, מזראטי ושות' - וצריך מאמץ מודע כדי לא לחצות את ה-180 קמ"ש בקטעי כביש פנויים.

בהתאם לציפיות, השלדה תואמת היטב את הביצועים. ההיגוי כבד וחד, ההיזון החוזר מהגלגלים מושלם והמכונית טורפת סיבובים ופניות במיומנות של מכונית מסלול. אמיצי לב שיפשפשו בתפריטים וינטרלו את מערכת בקרת האחיזה יקבלו מכונת דריפטינג מסמרת שיער (למי שטרם נתקל במושג, אנא חפשו ביוטיוב).

עם תג מחיר של 350 אלף שקל, ה-M235 לא תהיה להיט מכירות. חלק גדול מהלקוחות יפנו למכוניות גדולות ומוחצנות יותר, אבל לקוחות שיכירו בעובדה שחלק מהדברים הטובים בחיים מגיעים במנות קטנות, יבואו על גמולם.