משה אשר במסר תקיף לבעלי הון שחור בחו"ל: "נגיע לכולכם"

מנהל רשות המסים על מהלך הגילוי מרצון של ההון הלא מדווח בחו"ל: "בצנרת שלנו יש לא מעט חקירות פליליות, ומי שלא דיווח על ההכנסות ועל ההון שלו בחו"ל, צפוי בתקופה הקרובה להיכנס להליכים פליליים, חקירות וכתבי אישום"

משה אשר / צילום: אלון רון
משה אשר / צילום: אלון רון

‎‎‏"התחושה שלנו היא שהמהלך הנוכחי יצליח בצורה טובה ויניב הכנסות של מיליארדים לקופת המדינה, מכיוון שלצד הפעילות האינטנסיבית שלנו לחשיפת ההון השחור הלא-מדווח, בפרויקטים שאנחנו מבצעים כל העת, קיימת גם מגמה עולמית לחשיפה של חשבונות בנקאיים והעברת האינפורמציה בין רשויות המס השונות בעולם" - כך אמר היום ל"גלובס" מנהל רשות המסים, רו"ח ועו"ד משה אשר, שהוביל את המהלך החדש של הגילוי מרצון - הצורך בדיווח על הון לא בחו"ל. ‏

בחודשים החולפים שיגר אשר, אזהרות רבות לישראלים המחזיקים הון לא מדווח בחו"ל. בין היתר הזהיר, כי הרשות עושה "שינוי דיסקט" בשיטות העבודה במלחמה בהון השחור, ומחליפה רשימות עם בנקים ורשויות מס בחו"ל על מנת לחשוף את מעלימי המס הישראלים בכל העולם. אשר הצהיר כי הרשות כבר קיבלה רשימות עם שמות של אלפי ישראלים שיש להם חשבונות בנקים עם סכומים משמעותיים, בעיקר באירופה, ותטפל בהם בקרוב. כל זאת, על רקע הערכתו כי "בחו"ל שוכב הון שחור ענק של עשרות מיליארדי דולרים של ישראלים".

אשר הוסיף עוד ל"גלובס" כי "אם נשקלל את כל השינויים העולמיים, בהם פרויקט ה-‏FATCA‏ העולמי והמגמות ב-‏OECD‏ שמקדמות פעילות נגד ההון השחור, האמנות הבילטרליות להחלפת אינפורמציה בנקאית, בתוספת השינויים שקרו במערכת הבנקאות השווייצרית - אנו מצויים בסיטואציה שהמגמה העולמית זהה למגמה של רשות המסים בישראל - והיא לחשוף את ההון השחור ולהסביר אותו. יחד עם הפעילות שלנו - בין היתר שליחת מאות אלפי מכתבי לנישומים ברחבי הארץ בבקשה לגילוי נכסיהם וחקירות פליליות ואזרחיות שמתנהלות - יש פה סיטואציה, שתביא לפי הערכות שלנו, ליותר גילויים מרצון בתחומים משמעותיים ממה שנרשם בעבר".

אשר מציין כי "המסר צריך להיות שאנשים שיש להם הון לא-מדווח או הכנסות שלא מדווחות, מומלץ שיפנו לנוהל גילוי מרצון, כי בכל מקרה נגיע אליהם במוקדם או במאוחר. לא כל האנשים ניצלו את הוראת השעה שניתנה להם ב-2012, את המבצע לגילוי מרצון, ובצנרת שלנו יש לא מעט חקירות פליליות בעקבות מידע שהתקבל מחו"ל לאחר סיום המבצע הקודם, ואותם אנשים שהמידע הזה נוגע אליהם, ושלא דיווחו על ההכנסות ועל ההון שלהם בחו"ל, צפויים בתקופה הקרובה להיכנס להליכים פליליים, של חקירות וכתבי אישום".