להיות ערוץ 1 זה מחייב?

אולי כבר אין אגרה, אבל בהחלט יש תמורה - לפחות הערב

קשה לדעת האם הימים האחרונים בערוץ 1 הנמצא תחת הנהלה זמנית הם פרי תכנונה של ההנהלה החדשה - או שמא מדובר במקרה ובבולטות על רקע חולשתם של הערוצים האחרים. מכל מקום, מבט בלוח השידורים של הערב (ג') מגלה שאולי כבר אין אגרה, אבל בהחלט יש תמורה.

שקרים שאנחנו מחבבים

"מבט שני", יום ג' 21:00, ערוץ 1

התוכנית מבט שני תשודר הפעם מקיבוץ נירים הוותיק ששרד כנגד כל הסיכויים מול הצבא המצרי במלחמת השחרור, אך פונה כמעט כליל בעימות האחרון (בדיעבד, אולי לא פונה מספיק, לאור אירועי השעות האחרונות שלפני הפסקת האש). לתוכנית אין קשר לנעשה בדרום.

מכל מקום, תחקיריה מעניינים: הראשון עוסק ב"אמיתות" שאנו צורכים דרך הרשתות החברתיות. הנה צילום של גופות הרוגים, כביכול, מטבח שביצעה ישראל בעזה. הבעיה מתחילה כשההרוגים זזים. העובדה שהרשת מלאה בזיופים דומים שעליהם מדווחים לעיתים כלי תקשורת "רציניים" כאמיתות, מאפיינת את הסכסוכים האחרונים ולא רק במערכה בין ישראל לחמאס. איך אפשר בכלל להבדיל בין אמת לשקר ומה בין מקור מידע מסורתי ו"אמין" - עם או בלי מירכאות, לעומת המקורות "החדשים"?

חלקה השני של התוכנית יוקדש לפתולוגית שמסרה עדות שערערה את גרסת התביעה בפרשת רצח הנערה מקצרין שבו הורשע רומן זדורוב. לטענתה (במסגרת תביעה שמתנהלת בבית הדין לעבודה), מאותו רגע בוטל מינויה לתפקיד בכיר יותר, והיא סבלה מהתנכלויות. מי מנסה, אם בכלל, להשתיק אותה?

* ציון: 8

דלתות מסתובבות

"אלבומי המופת, עלייתו של מיסטר מוג'ו", יום ג' 22:30, ערוץ 1

נשארים בערוץ הממלכתי עם תוכנית לא ממלכתית בעליל, כמו כל תוכנית שעוסקת בלהקת ה-DOORS. בתוכנית הזאת שסוקרת את אלבום המופת של "הדלתות" (כפי שנקראו אז בישראל) L.A WOMAN, ג'ים מוריסון הוא נוכח-נפקד: חבריו ללהקה, מנזרק, דנסמור וקריגר מספרים על לידתו של האלבום, ובלי שנתכוונו לכך, אין לי אלא לחשוב, מבעד לראיונות על "מה היה קורה אילו", כלומר - מה היה קורה לו מוריסון היה נשאר בחיים: האם היה גורם עדיין, כמו נניח מיק ג'אגר, לנשים מגיל 17 עד גיל 71 לטלטל את האגן בהיסטריה אל מול הבמה, או שמא היה הופך למטיף צדקן בסגנון רוג'ר ווטרס שמארגן חרמות וירטואליים על ישראל?

* ציון: 9