חשד: השופט יצחק כהן הטריד מינית לכאורה 5-3 נשים

מהממצאים שכבר נאספו במשטרה עולה כי ההטרדה המינית האחרונה שמיוחסת לשופט אירעה לפני כשנתיים ■ על שניים מהמקרים לא חלה התיישנות‎

צוות הבדיקה המיוחד ביחידה הארצית לחקירות הונאה בודק חשד הנוגע להטרדות מיניות שביצע לכאורה נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, ב-3 עד 5 נשים.

בבדיקה ישנה התקדמות של ממש: מהממצאים שכבר נאספו עד עתה עולה כי מדובר בעבירות מין לכאורה שעיקרן נגיעות באזורים מוצנעים בגופן של הנשים. עוד עולה כי ההטרדה המינית האחרונה המיוחסת לשופט אירעה לפני כשנתיים.

כמה מהנשים שלגביהן נבדק החשד מועסקות בתפקידים שונים במערכת אכיפת החוק בצפון. המידע המתייחס לאירוע האחרון מלפני שנתיים, נוגע לפרקליטה שבשלב הזה מתלבטת אם להעיד, אולם האחראית עליה כבר מסרה עדות לחוקרים. חוקרי המשטרה נפגשו גם עם הפרקליטה עצמה, וההערכה היא כי בתוך כמה ימים הם יצליחו לשכנע אותה לשתף פעולה.‎

על שניים מהמקרים שנבדקים לא חלה התיישנות, ולחוקרים יש גם מספר עדויות תומכות של אנשים ששמעו מהנשים על החשדות המדוברים בזמן אמת. בכל מקרה, בדיקת המשטרה - גם אם תהפוך אחר כך לחקירה פלילית - תעסוק בסוגייה: מדוע לא הועבר כל המידע הזה למשטרה כבר לפני שנים, הגם שהיו לא מעט גורמים שידעו על כך.

השופט הודיע: "אקדים את חופשתי"

הבוקר (ג') הודיע השופט כהן לשרת המשפטים ציפי לבני ולנשיא העליון אשר גרוניס כי יקדים את חופשתו, זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי הוא שוקל לפתוח בחקירה פלילית נגד השופט המועמד לבית המשפט לעליון בחשד לביצוע עבירות מין.

אמש (ב') נערכה שיחה בין שרת המשפטים לבני ובין נשיא העליון גרוניס, שבה סיכמו השניים כי נוכח הבדיקה המתנהלת בעניינו של השופט יצחק כהן, יבקש ממנו גרוניס להקדים את חופשתו לאלתר.

הבוקר הוציאה דוברות בתי המשפט הודעה לקונית שבה נכתב: "השופט יצחק כהן הודיע לנשיא בית המשפט העליון ולשרת המשפטים על הקדמת יציאתו לחופשה (החל מהיום), אשר תיכנן ממילא עקב נישואי בתו הצפויים בסוף חודש זה".