יחימוביץ': זו הסיבה שבגללה אסור למנות את גלנט לרמטכ"ל

ח"כ יחימוביץ' טוענת כי גם היום אסור למנות את יואב גלנט לרמטכ"ל בגלל פרשת חריגות הבנייה

יואב גלנט / צלם: תמר מצפי
יואב גלנט / צלם: תמר מצפי

יואב גלנט, לשעבר אלוף פיקוד הדרום ומי שמינויו לתפקיד הרמטכ"ל סוכל בשל חריגות בנייה ובמקומו מונה רא"ל בני גנץ, אמר לאחרונה כי אם ייקרא לדגל במירוץ הנוכחי על הרמטכ"לות - הוא ייענה בחיוב. אימרה זו גרמה לח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) לכתוב בדף הפייסבוק שלה סטטוס ובו התנגדות מפורטת למינויו של גלנט לרמטכ"ל גם היום.

"ליואב גלנט, האיש שגר בטירה המופרכת הזאת, הטובלת בעבירות בנייה, בתחמונים, בראוותנות ובחמדנות שאינה יודעת שובע, אסור להיות רמטכ"ל", כותבת יחימוביץ' על אלוף פיקוד הדרום בעת מבצע "עופרת יצוקה", בו נהרגו 10 חיילי צה"ל בעת כניסה קרקעית מסיבית לתוך העיר עזה (ו-3 אזרחים), בניגוד למבצע "צוק איתן" בו הכניסה הקרקעית הייתה מוגבלת ומספר ההרוגים הסתכם ב-72 ישראלים (ב"עופרת יצוקה", כזכור, מערכת "כיפת ברזל" לא הייתה עדיין בשימוש מבצעי).

"סמוך למינוי שלא יצא לפועל, שאלתי בכיר במנהל מקרקעי ישראל מה מכל מעשי גלנט היה חמור במיוחד", ממשיכה יחימוביץ'. "המכתב שבו הודיע כי הוא מעבד חלקה בלי שעיבד בה כלום? הפלישה שלא כחוק ל-28 דונם נוספים? העובדה שלאחר שפקח גילה את המעשה, גלנט הצטווה לפנות את השטח שפלש אליו, אך התמהמה ארבע שנים? הפלישה לשטחי הציבור הצמודים לביתו? הדרך הפרטית לטירה שסלל על שטחים לא לו? בניית שש חניות במקום שתיים שהותר לו לבנות? החתירה הקלוקלת לקבלת עוד 35 דונם, אחרי שחתם על הסכם שהוא מתחייב להסתפק בחמשת הדונמים של חלקת המגורים?

"'קשה להגיד', נאנח הבכיר. 'אלה ההצטברות, השיטתיות והכוחנות שעושות את זה חמור'. כל חייו, אמרו חבריו וכל מי שניהלו קמפיין סוער למינויו, גלנט רק נתן ונתן למדינה. זה נכון שהלוחם והמפקד המוכשר - נתן ונתן. אבל מתברר שהוא גם לקח ולקח.

"הוא ניכס לעצמו ולצורך התעשרותו הפרטית אדמות של המדינה. זה לא מעשה גבורה, אלא מעשה גלותי, הטומן בחובו התייחסות אל המדינה כאל פריץ שאפשר ורצוי לתחמן. אלא שזה לא הפריץ. אלה אדמות המדינה שלנו".

יחימוביץ' מתייחסת גם למגנים על גלנט וכותבת: "'בקצב הזה לא יישארו אנשים טובים שירצו לבוא לצבא/לפוליטיקה/לשירות הציבורי', טענו מליצי היושר של גלנט. לטענה השחוקה הזו צריך להשיב שאם כל אזרח במדינה נדרש לניקיון כפיים ולשמירה על החוק, הרי שמנהיגיו חייבים להיות כאלה. זה תנאי הכרחי. לא מספיק, אבל הכרחי.וחוץ מזה, די נמאס לשמוע שלשמור על החוק זו משימה כל כך מורכבת. דווקא לאתגר כל הזמן את רשויות החוק נשמע לי כאב ראש לא קטן. יותר קל לא להשתלט על 28 דונם מאשר לעשות זאת, וקל יותר לבנות שתי חניות כחוק במקום שש. כה פשוט, כה לא מורכב, למי שאינו חמדן. כה פשוט לגור בבית יפה ורגיל, שהגישה אליו היא כמו לכולם, דרך הכביש במושב, במקום באחוזה תמוהה טובלת בעבירות בנייה ובשטחים שסופחו לה".