2 מתקני הספורט היקרים בהיסטוריה בישראל נחנכו

כ-525 מיליון ש' הושקעו באצטדיון סמי עופר, כ-398 מיליון ש' עלתה בניית הארנה בירושלים; חמשת המתקנים היקרים בארץ נפתחו בשלוש השנים האחרונות

אולם הארנה החדש בירושלים / צלם: ששון טירם

‏‎‎פתיחה של אצטדיון ספורט חדש בישראל היא דבר שהפך אמנם לפחות נדיר בשנים האחרונות. אבל בצירוף מקרים יוצא דופן, ייחנכו הערב (ב') באופן רשמי שני מתקני הספורט היקרים והמושקעים ביותר שנבנו אי-פעם בישראל: אצטדיון סמי עופר בחיפה, שיארח משחק רשמי ראשון בליגת העל (20:55, בין מכבי חיפה לבני סכנין, לעיני כ-30 אלף צופים), ונבנה בעלות של כ-525 מיליון שקל; וגם פיס ארנה בירושלים, שישמש את קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים שתחנוך אותו הערב לראשונה במסגרת גביע ווינר (18:30, הפועל ירושלים - הפועל חולון), ונבנה בעלות של 398 מיליון שקל.

חמשת מתקני הספורט היקרים ביותר שנבנו בישראל נחנכו בשלוש השנים האחרונות, וכולם חצו את רף ה-100 מיליון שקל עלויות בנייה. במקום השלישי מבחינת העלות מדורג האצטדיון בנתניה, שמוערך בכ-250 מיליון שקל; אחריו האצטדיון בפתח תקווה שבבנייתו הושקעו כ-140 מיליון שקל; את רשימת חמשת המתקנים היקרים בישראל סוגרת בריכת מכון וינגייט, שנפתחה בקיץ הקודם, ובבנייתה הושקעו 105 מיליון שקל.

בשנה הקרובה צפוי להיחנך מתקן יקר נוסף - אולם הכדורסל בחולון, שבנייתו מוערכת בכ-160 מיליון שקל. אולם נוסף שאמור להיפתח במהלך חודשי החורף, אם כי בעלות זולה יותר, הוא אולמה הביתי של הפועל ת"א בדרייב אין בצפון העיר, שמוערך ב-90 מיליון שקל.

מפעל הפיס היה הגוף שרשם את ההשקעה הגדולה ביותר אי פעם במתקן ספורט, בזכות תרומה בסך 268 מיליון שהעניק לבניית הארנה בירושלים. הטוטו מעורב בבנייה של כל המתקנים החדשים, למעט הפיס ארנה בירושלים. ההשקעה הגדולה ביותר של הטוטו במתקן ספורט בודד היא 135 מיליון שקל שהעניק לבניית אצטדיון הכדורגל החדש בחיפה.

הסכומים המצוינים כאן לא כוללים מתקנים ששופצו באופן נרחב בשנים האחרונות, בעלויות של מאות מיליוני שקלים - ביניהם היכל נוקיה, בלומפילד, ואצטדיון טדי.‎‏

‎‎המתקנים היקרים בישראל בעשור האחרון
‏525 מיליון שקל - אצטדיון סמי עופר בחיפה
‏398 מיליון שקל - ארנה פיס ירושלים
250 מיליון שקל - אצטדיון נתניה
‏140 מיליון שקל - אצטדיון המושבה‏ בפתח תקווה
‏105 מיליון שקל - בריכת מכון וינגייט