נעילה חיובית בבורסה; פלוריסטם עלתה 2%, מזור ירדה 3%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ הפעילים בארץ ממשיכים להתמקד בענייני תקציב המדינה והשפעתם על הכלכלה ■ אין אינפלציה: מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט ירד ב-0.1%

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') בעליות קלות ברקע למגמה מעורבת בוול סטריט וירידות שערים בבורסות אירופה. הפעילים בארץ ממשיכים להתמקד בענייני תקציב המדינה והשפעתם על הכלכלה. מחזור המסחר הסתכם בכ-803 מיליון שקל.

התוצר המקומי הגולמי התרחב ברבעון השני של 2014 ב-1.5% בחישוב שנתי, לאחר עליות של 2.7% ברבעון הראשון ו-2.5% ברבעון האחרון של שנת 2013. כך דיווחה היום הלמ"ס. מדובר בעדכון לנתון קודם, לפיו התוצר עלה ב-1.7% ברבעון השני. במחצית הראשונה השנה התרחב התוצר ב-2.3% בחישוב שנתי (2.5% באומדן הקודם), לאחר עלייה של 3.1% במחצית הקודמת ועליה של 3.0% במחצית הראשונה אשתקד.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה אתמול כי מדד המחירים לצרכן ירד בחודש אוגוסט ב-0.1%. בין הירידות הבולטות: סעיף ההלבשה (6.9%), הנעלה (3.6%) שירותי אינטרנט (2.9%) ודלק (2.7%). בין העליות הבולטות: הארחה נופש וטיולים (11.4%) ופירות (5.3%). [לסיפור המלא]

הבנק הפדרלי צפוי להמשיך השבוע בצמצום ההרחבה הכמותית אך בשווקים בעיקר ימתינו להצהרת המדיניות של הפד, ולראות האם היא כוללת רמיזות על האפשרות להעלאת ריבית מוקדמת מכפי שצפו עד כה.

הצלחה להנפקת אפריקה

אפריקה הודיעה היום על השלמת הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה כח). סך הגיוס הסתכם בכ-545 מיליון שקל, היקף הגיוס המקסימלי האפשרי.

מנחם עינן, משנה ליו"ר קבוצת עזריאלי , הודיע היום על כוונתו לפרוש מתפקידו מהקבוצה, לאחר 22 שנים של פעילות בקבוצה. עינן הודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקידו בסוף חודש יוני 2015.

קרדן אן.וי. הודיעה היום כי היא מוכנה לפתוח במגעים להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה. החברה צריכה לפרוע חובות של יותר מ-600 מיליון שקל בחצי השנה הקרובה.

מזור רובוטיקה קיבלה אמש אישור ראשוני ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) למערכת ה-Renaissance X שלה, הדור הבא של מערכת הרנסנס הקיימת של החברה, רובוט המסייע לניתוחי גב, המאפשר למנתחים לבצע ניתוחי עמוד שדרה בדיוק ובבטיחות מירבית. נכון למועד זה, החברה טרם דיווחה על קבלת האישור לבורסה.

חברת הביומד פלוריסטם דיווחה היום על כך שהיא בוחנת הזדמנויות אסטרטגיות שונות לפיתוח ומסחור מוצרים מתאי גזע מהשלייה (PLX) בשוק היפני. שינוי חקיקה ביפן בכל הנוגע לתחום הרפואי המשקמת ולתחום הטיפול התאי בפרט מצביעים על כך שהמדינה עשויה להציע לחברות את המסלול המהיר ביותר למסחור טיפולים והגעה לשוק עם מוצרים.

ב-IBI מקפיצים היום המלצות למניות "תמר": אבנר זוכה למחיר יעד של 4.4 שקלים ליה"ש, דלק קידוחים 25.7 שקל וישראמקו - 89 אגורות. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]