חממה טכנולוגית למגזר הערבי גייסה 4.5 מיליון דולר

המטרה של חממת Takwin Labs בהובלת חמי פרס, אראל מרגלית ועימאד תלחמי, היא לקדם יזמות שתפנה לשוק דובר הערבית ברחבי העולם ■ ח"כ מרגלית: "בקרב ערביי ישראל טמון פוטנציאל גדול שעם השקעה וליווי נכון יכול להביא לפריצת דרך בתחומים חדשניים"

חממת Takwin Labs, הפועלת לקידום סטארט-אפים במגזר הערבי, השלימה גיוס של 4.5 מיליון דולר ממשקיעים יהודים, ערבים ואמריקאים. החממה, פרי שיתוף פעולה של ח"כ אראל מרגלית, מייסד קרן ההון סיכון JVP; חמי פרס, מייסד ושותף-מנהל בקרן פיטנגו; ועימאד תלחמי, איש עסקים ומייסד חברת השירותים Babcom Centers ומי שישמש כיו"ר הקרן. מנכ"ל החממה ושותף-מנהל שלה הוא איציק פריד, לשעבר מנכ"ל חברת הסטארט-אפ PlayScape (לשעבר Mominis).

יש לציין כי מרגלית היה מעורב בהקמת החממה כבר משלב הרעיון הראשוני, עוד לפני שהפך לחבר כנסת, אך כיום מי שמעורב בקרן הוא אורי אדוני מטעם קרן JVP והוא אחד מחברי ועדת ההשקעות.

החממה צפויה לפעול בעיר התחתית בחיפה ומתוכננת להשקיע בשנה הקרובה בשלבי seed ב-4-6 סטארט-אפים שמובילים יזמים ערבים בהיקף של מאות אלפי דולרים כל אחד. זאת, לצד ליווי צמוד של מנטורים ותמיכה שוטפת של הנהלת הקרן. מטרת הקרן היא לקדם יזמות שתפנה לשוק דובר הערבית ברחבי העולם.

לדברי פריד, "המפגש בין תרבות ההיי-טק היזמית בארץ לבין הפוטנציאל הגלום במגזר הערבי מייצר פוטנציאל עסקי רב לכל הצדדים. כבר איתרנו שורה של יזמים בולטים ובימים אלה אנו מתקדמים עם ההשקעות הראשונות שלנו, שהראשונה בהן תבוצע כבר השנה".

פרס הוסיף ואמר כי "מדובר ביוזמה נוספת במימוש החזון לו שותפים חבריי ואני: שילוב יזמים ומשקיעים ישראלים - ערבים ויהודים כאחד - בתעשיית ההיי-טק הישראלית יוביל לגידול בתל"ג של ישראל בהיקף שעשוי להגיע בעשור הקרוב ל-30 מיליארד שקל בשנה".

ח"כ מרגלית הוסיף עוד כי "בקרב ערביי ישראל טמון פוטנציאל גדול שעם השקעה וליווי נכון יכול להביא לפריצת דרך בתחומים חדשניים ולתת תקווה לצעירים רבים במגזר, שיש מי שמאמין בהם ונותן להם הזדמנות".