"ערב הספורט של ישראל" בערוץ הראשון - הסוף

המשחק המרכזי בליגת העל בכדורסל, ששודר לפני משחק הכדורגל ביום שני, חוזר ליום ראשון ■ ברוממה מעוניינים לקבל תמורה טובה יותר ברייטינג

אלכס טיוס שחקן מכבי ת"א כדורסל / צלם: שלומי יוסף
אלכס טיוס שחקן מכבי ת"א כדורסל / צלם: שלומי יוסף

המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורסל חוזר ליום ראשון. החל מהעונה הקרובה ייפתח המשחק המרכזי של הליגה בכדורסל בשעה 20:45, ביום ראשון. בכך למעשה מחסל ערוץ 1 את "ערב הספורט של ישראל" ביום שני, ניסיון שהחזיק עונת משחקים אחת בלבד וכלל ערב שידורים ארוך שהחל מוקדם עם שידור משחק מהליגה בכדורסל ולאחריו שידור המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל.

מדובר במהפכה נוספת שמוביל יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור. כזכור, לפני מספר שבועות החליט ויזנטל להוריד מהמשחק המרכזי של הליגה בכדורגל את השדר יורם ארבל והפרשן דני נוימן, ובמקומם שובצו עמיחי ששפיגלר ומוטי איווניר.

ההחלטה להעביר את שידור המשחק המרכזי בכדורסל נובעת בעיקר משיקולי רייטינג. ערוץ 1 משלם 6.5 מיליון שקל עבור הזכויות של הליגה בכדורסל, ובעונה שעברה השיג רייטינג נמוך - פחות מ-4% בממוצע לשידור משחק הכדורסל, אותו נאלץ לשדר מוקדם מאוד (18:45) על מנת שלא יתנגש עם שידור הכדורגל לאחריו. כך נוצר מצב שהערוץ השקיע סכום-עתק עבור הליגה בכדורסל, בהשוואה לנתוני הצפייה שהשיג בתמורתם.