דב בהרב מצטרף לפימי: ירכוש מניות גילת ב-4.2 מיליון דולר

בהרב משמש כיו"ר החברה, וביולי האחרון הוענקו לו 250 אלף אופציות בגילת, במחיר מימוש של 5.06 דולר למניה ■ יורק מסיימת סיבוב מאכזב בגילת

דב בהרב / צילום: תמר מצפי
דב בהרב / צילום: תמר מצפי

דב בהרב, יו"ר גילת לוויינים, ירכוש מקרן יורק כ-850 אלף מניות גילת המהוות כ-2% מהון המניות של החברה, תמורת 4.2 מיליון דולר. המכירה לבהרב, לצד ההסכם למכירת 12% מגילת לקרן פימי שבשליטת ישי דוידי, תחסל את מלוא ההחזקה של יורק בגילת, ותהפוך את פימי לבעלת השליטה בחברת תחנות הלוויין, עם 35% מההון.

קרן יורק, בהובלת ג'רמי בלנק, מחזיקה במניות גילת מזה שמונה שנים ומסיימת סיבוב מאכזב למדי. כיום מחזיקה הקרן בכ-6 מיליון מניות, מתוכן כ-5.2 מיליון יימכרו לפימי, בהתאם להסכם בין שתי הקרנות, תמורת 25.5 מיליון דולר. מחיר המניה בעסקה יעמוד על 4.95 דולר, ובמחיר זהה תמכור יורק את שאר המניות שברשותה לבהרב. לפי הסכם אליו הגיעו בהרב ויורק, המכירה תתבצע במהלך החודש הקרוב.

גילת , המנוהלת על-ידי ארז ענתבי, עוסקת בפיתוח ושיווק של תחנות לוויין זעירות לצורכי תקשורת, ונסחרת בשווי של 207 מיליון דולר בנאסד"ק ובתל אביב. בהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס ויו"ר התעשייה האווירית בשנים 2011-2013, הצטרף השנה לדירקטוריון גילת כחלק ממהלך אקטיבי של קרן פימי. הוא החליף בתפקיד יו"ר גילת את אחד ממייסדיה, עמירם לוינברג, שפרש מהתפקיד.

במסגרת תפקידו זכאי בהרב לשכר חודשי של 44 אלף שקל בגין 40% משרה כיו"ר גילת. אסיפת בעלי המניות של גילת שהתכנסה בתחילת יולי אישרה להעניק לבהרב 250 אלף אופציות, במחיר מימוש של 5.06 דולר למניה - כ-3.5% מעל המחיר הנוכחי. האופציות יבשילו בחלקים מדי רבעון, במשך ארבע שנות כהונתו.

האקזיט הגדול של יורק לא הגיע

ההיסטוריה של יורק בגילת לוויינים התחילה בשנת 2005, ולמעשה זאת הייתה ההשקעה הראשונה שביצעה הקרן בישראל.

באותו זמן רכשה יורק את חובה של גילת לבנק הפועלים, וקיבלה אופציה להמרת החוב למניות במחיר של 7.5 דולר למניה, שאחר כך הופחת ל-6.75 דולר. הקרן מימשה את האופציה בשנת 2006 ובעקבות זאת החזיקה בכ-35% ממניות גילת לוויינים.

אמנם פחות משלושה חודשים לאחר שהפכה לבעלת המניות הגדולה בגילת, מימשה יורק חלק ממניותיה ברווח של כמה מיליוני דולרים - כשמכרה החזקות במסגרת הנפקה משנית של גילת בנאסד"ק, במחיר של 8.5 דולר למניה, אך האקזיט הגדול לו ציפתה לא הגיע.

הקרן עמדה על סף אקזיט כזה ב-2008, כשקבוצת משקיעים אמריקאים וישראלים בראשות מאיר שמיר הייתה אמורה לרכוש את גילת תמורת 480 מיליון דולר - יותר מכפול מהשווי נוכחי שלה, אך העסקה התפוצצה בסופו של דבר.