מעלות: לא מודאגים מהפיצול בחברה לישראל או מההרעה בכיל

חברת הדירוג מאשררת דירוג החברה לישראל ברמה של ilA פלוס, ולא רואים שינוי בסיכון העסקי או הפיננסי של החברה

חברת הדירוג S&P מעלות מאשררת את הדירוג של חברה לישראל , ברמה של ilA פלוס. לדברי האנליסטים במעלות, דירוג החברה לא צפוי להיפגע כתוצאה מיישום תוכנית הפיצול של החזקות החברה לישראל, על פי המתווה שפרסמה החברה.

לדברי האנליסטים, מלבד שינוי בשיעור ההחזקה בחברת הספנות צים (שירד מ-100% ל-32% בעקבות חתימת הסדר החוב בחברה זו), לא חל שינוי בתיק ההשקעות של החברה לישראל, והיא שומרת על רמת מינוף התואמת את הדירוג הנוכחי. על צים הם כותבים כי לאחר שסיכמה על הסדר החוב, "היא אינה צפויה להוות משקולת על החברה לישראל בטווח הקרוב".

אשרור הדירוג של החברה לישראל משקף את הערכת מעלות כי לא חלו שינויים מהותיים בסיכון העסקי או הפיננסי של החברה בשנה האחרונה, וזאת למרות ההרעה בביצועים התפעוליים של הבת כיל כתוצאה מירידה במחיר האשלג.

"למרות הפגיעה ברמת התזרים, כיל נותרה חברה מאוד חזקה בצד העסקי ובצד הפיננסי, והמשיכה לחלק דיבידנדים בהתאם לציפיותינו", כתבו במעלות. "אנו סבורים שהמגמות ארוכות הטווח בשוק האשלג יישארו חיוביות, וכי התוצאות הכספיות של כיל יתייצבו במחצית השנייה של 2014.

"כמו כן, אנחנו מאמינים שהכוונות למכור חלק מהמניות של כיל, ולרשום אותה למסחר בבורסת ניו יורק, הם צעדים חיוביים עבור החברה לישראל, ומשפרים את פרופיל הסיכון של תיק ההשקעות ואת המעמד הפיננסי".

נזכיר, כי במסגרת תשקיף שהגישה כיל לרשות ניירות הערך בארה"ב, נכתב כי החברה לישראל תבצע בשבוע הקרוב הצעת מכר של עד כ-6% ממניות כיל בתמורה מקסימלית שיכולה להגיע עד ל-520 מיליון דולר (1.8 מיליארד שקל). כיום מחזיקה החברה לישראל בכ-52% מהונה של כיל. ברקע הצעת המכר עלו היום מניות החברה לישראל (2.8%) וכיל (3.7%).

"במישור הפיננסי, החברה לישראל פועלת כיום ביחס מינוף (LTV) של %26, בהשוואה ל-%24 במועד המעקב האחרון באוקטובר 2013. יחס זה נותר הרבה מתחת ליחס המינוף שקבענו כתואם את הדירוג הנוכחי - LTV של עד %35. להערכתנו, יחס המינוף של החברה נמוך יחסית ומשאיר מקום ללקיחת חוב נוסף או לירידה בשווי התיק, תוך שמירה על הדירוג הנוכחי", מציינים האנליסטים.

במעלות מציינים כי פרופיל הנזילות של החברה לישראל נותר "חזק", ונשען על יתרות מזומן משמעותיות ועל תזרים דיבידנד מכיל: "כאשר מכירת המניות של כיל תצא אל הפועל, ואם תוכנית הפיצול תושלם בתחילת 2015, אזי יחסי הכיסוי ישתנו מעט, אך הערכתנו לפרופיל הנזילות של החברה תיוותר 'חזק' על פי הקריטריונים שלנו".

עוד תחנת כוח

בתוך כך, דיווחה היום החברה לישראל כי השלימה, באמצעות זרוע תחנות הכוח ICP, רכישה נוספת של תחנת כוח במרכז אמריקה, הפעם בגואטמאלה. בכך מגיע ל-10 מספר המדינות בדרום ומרכז אמריקה שבהן פועלת אי.סי פאואר בייצור חשמל ובמכירתו.

החברה רכשה תחנת כוח בכושר ייצור של כ-234 מגוואט המוסקת במזוט, בתשלום במזומן של כ-30 מיליון דולר. עם השלמתה, יאפשרו מיקומי תחנות הכוח של ICP בחלק מהמדינות במרכז אמריקה, לשנע חשמל ביניהן.