איפה אתם בחג? מנהלים מספרים איפה יחגגו את ראש השנה

בארץ ובחו"ל, בעיר ובכפר - מנהלים בכירים מספרים איפה יפתחו את השנה החדשה ומה מסמל עבורם החג

תמיר כהן, מנכ"ל "צמר שטיחים יפים"

איפה? באילת

"אנחנו 5 אחים שעובדים יחד. למרות זאת, אנחנו מקפידים, ב-20 השנה האחרונות, לחגוג את ראש השנה יחד עם הנשים, הנכדים, ומעל לכל עם אמא.

"כל המשפחה מקפידה על זה, ותמיד באילת. הפטור היחיד הוא לאחיין שלי שמשרת בצבא ויישאר בראש השנה בבסיס.

השנה נהיה 27 איש שיחגגו את החג 4 ימים באילת. כל שנה אנחנו מתמקמים במלון אחר. אנחנו גם מתעקשים ללון באותה קומה, מבלים יחד, יוצאים לטיולים יחד, אוכלים יחד. חווים את הביחד.

"בימים האלה אמי קורנת מאושר ומנחת, מוקפת בבני משפחה ובעיקר בנכדים. ראש השנה הוא החג היחיד שהתא המשפחתי המורחב חוגג בהרכב מלא. אני מחכה לראש השנה בכיליון עיניים".

תמיר כהן / צלם: אבי בנימין ושאטרסטוק
 תמיר כהן / צלם: אבי בנימין ושאטרסטוק

שי פלדמן, מנכ"ל AIG

איפה? בנווה מונוסון

"ראש השנה מסמל עבורי רגע אחד קטן שבו צוהר אחד נסגר ולעומתו צוהר חדש נפתח. השנה שמסתיימת מאפשרת לי ברגע קצר לחשוב על כל אירועי השנה החולפת בכל תחומי החיים, ובמקביל גם לעצור, להישען לאחור ולבלות עם כל המשפחה המורחבת בשרשרת אירועים משפחתיים.

"השנה נחגוג את ערב החג אצל הוריי בנווה מונוסון. כל האחים, האחיות ומשפחותיהם, אחרי שנים שבהם חגגנו את החגים בחו"ל. אני יודע היום יותר מתמיד להעריך את התקופה המשפחתית הזו.

"בשנה שעברה חזרנו ארצה אחרי 6 שנים בהן חיינו בחו"ל במסגרת תפקידים שונים שמילאתי בחברה, החגים בחו"ל מרגישים אחרת, מצד אחד יש תחושת ייחודיות של כל היהודים ברחבי העולם, של חג שרק 'אנחנו' חוגגים, ומצד שני הגעגוע לישראל בימים האלה גדל והשתדלנו לטוס ארצה לחגוג פה.

"אני מאחל לכולנו שהשנה שנפתחת תהיה טובה יותר מכל קודמותיה, מלאה בהתחלות חדשות, הגשמת חלומות והצלחות מתוקות".

שי פלדמן/ צלם: אוראל כהן
 שי פלדמן/ צלם: אוראל כהן

אראל מרגלית, חבר כנסת

איפה? בראשון-לציון

"אמי ואחותה היו מאוד קרובות. כשהוריי נפטרו, הדודים ובני הדודים נשארו המשפחה הקרובה אלינו ביותר. בכל שנה אנחנו מבלים איתם את ראש השנה - שנה אצלי בעין כרם בירושלים ושנה אצלם בראשון-לציון. תמיד מתנהלות שיחות ערות ותמיד בסוף מגיעים לפוליטיקה. השיחות שלנו מקיפות הכול.

"אחי רופא - אז מערכת הבריאות היא נושא שיחה; אחותי עובדת במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית - אז מדברים על זכויות נשים. בן דודי אביב - הוא מומחה בינלאומי לאחים המוסלמים ולאל-קעידה, יובל הוא פרופסור לפיזיקה, ואלעד הוא עורך דין שמתמחה בקניין רוחני. כולנו מגיעים ממקומות שונים, והשיחה תמיד מעשירה אותי.

"אנחנו גם צוחקים המון. בעיקר מזיכרונות. זה מחמם את הלב, וזה מזכיר לך למה משפחה זה הדבר הכי חשוב בעולם. וכשהזיכרונות צפים אז סביב השולחן נמצאים לא רק החיים אלא גם המתים: הוריי וסבי, ברקע אפשר לשמוע את קול הבס של אבי, איציק, שבראש השנה נהג לשיר 'מלאו אסמינו בר ויקבינו יין', ולהתפלל לשפע הזה".

אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי ואיל יצהר
 אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי ואיל יצהר

אורנה ואיציק לוי, בעלי חברת התכשיטים Yvel

איפה? בשלוסדנקן, גרמניה

"ראש השנה יהיה מיוחד עבורנו כי לא נחגוג אותו, כהרגלנו, בארוחה בארץ, אלא ניסע לשלוסדנקן שבגרמניה לרגל אירוע חגיגי לא פחות: הבן שלנו, אביב, משתתף בתחרות אליפות העולם בסקי מים. אנחנו מלווים אותו יחד עם הבת, חן, והחבר שלה אסף. אביב הוא אלוף הארץ בספורט זה ומדורג במקום השני בעולם. לחגוג את ראש השנה בארץ זרה ועוד בגרמניה, בצימר מבודד, ולהצטייד מראש בכל המזון והמצרכים לארוחה שם - זו חוויה מיוחדת, בנוסף להתרגשות העצומה סביב התחרות.

"חשוב לנו לחגוג את החג כהלכתו, עם כל התקרובות והמאכלים המסורתיים, ולכן 'נסחב' איתנו את הכול מהארץ. ולא רק אוכל נביא איתנו. עיצבנו עבור הילדים שלנו תכשיטים שניתן להם שם. חן תקבל צמיד, ואביב יקבל תליון בצורת מגלש סקי עם כיתוב אישי מאחור. המחשבה להניף את דגל ישראל בגרמניה בכלל ובראש השנה בפרט - מרגשת אותנו".

איציק ואורנה לוי / צלם: גיא כושי ויריב פיין
 איציק ואורנה לוי / צלם: גיא כושי ויריב פיין

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת זאפ

איפה? במושב "חרב לאת" בעמק חפר

"את ראש השנה אעשה אצל בני משפחה במושב "חרב לאת" בעמק חפר. הדודים של רעייתי איריס, מראשוני עין יהב, עברו למושב המקסים הזה, שעלה לקרקע ב-1947. השם "חרב לאת" נלקח מדברי הנביא ישעיהו: 'וכתתו חרבותם לאתים'.

"למרות השם המבטיח, התושבים סבלו ועדיין סובלים מבעיה של ביטחון אישי בשל כמות פריצות גדולה באזור. 'חרב לאת' משדר ארץ-ישראליות, למרות שהחקלאות כבר מזמן לא דומיננטית, ומטע האבוקדו הסמוך לבית המארחים למשל, נעקר לפני שנים, בגלל תוכניות בנייה. וכמו הרבה פרויקטים בארץ ישראל, בגלל ביורוקרטיה אין בנייה ואין מטע. אבל עדיין, בזכות הצמחייה, הבתים הצנועים, ריח השדות והשקט, ניתן עדיין לחוש את אווירת התמימות של ההתיישבות של פעם. ובימינו גם זה משהו. שנה טובה".

ראם סמואל, מנכ"ל ובעלים חברת מסלולים

איפה? בצרפת

"השנה אני בן 50. לפני שהייתי אלוף במרוצי מכוניות הייתה לי אהבה, מעין פילגש שחיי נסבו סביבה, והכוונה היא לאופנועים. השנה, שנת היובל שלי, החלטתי לבחון חזרה לעולם הזה והתאהבתי מחדש. כעת אני רוכב על אופנוע ומחייך כל היום. חשבתי רבות מה לקנות לעצמי ליום ההולדת, טיול בעולם? מכונית חדשה? חופש בקאריביים? בסוף החלטתי: קורס רכיבת מרוצי אופנועים, בהנהגתו של קריסטיאן סרון - רוכב עבר ידוע בעולם מרוצי האופנועים. אז בראש השנה אני טס לצרפת לקורס מקצועי במסלול מרוצי אופנועים.

"אני מתרגש כמו ילד קטן, מחכה לטיסה שלי, ליום שבו אקשיב למדריך, לרגע שבו אפחד לטפס על גב המפלצת שבה אני עומד ללמוד לרכב מרוצים. אני מאחל לעצמי ליהנות, להישאר בחתיכה אחת, ללמוד המון ולחזור חזרה לחיי הקודמים עם עוד חלום שהוגשם ועוד חיוך לתמיד".

משה מרי, מנכ"ל נספרסו

איפה? ביער השחור, גרמניה

"את ערב ראש השנה אחגוג בצורה אינטימית עם אשתי ושני ילדינו ביער השחור בגרמניה, על שפת אגם טיטיזי הפסטורלי. שכרנו צימר עם סלון ומטבח שפונה אל נוף האגם. הקטנה שלנו, נועה, חגגה יומולדת 6 ועלתה לכיתה א', ואנחנו משלבים את כל האירועים לחגיגה משפחתית אחת גדולה.

"בבוקר ערב החג ניכנס כולנו למטבח שביחידה ונבשל ביחד את ארוחת החג עם מצרכים מקומיים. אני ועמית קיבלנו את תפקיד הכנת הבשר, וטלי ונועה - יהיו אמונות על הקינוחים. בימיום כל אחד נמצא עמוק בתוך עיסוקיו - עבודה, לימודים וחוגים, והחלטנו לפתוח את השנה החדשה באינטימיות משפחתית, שהרי אומרים שאיך שאתה מתחיל את השנה כך היא גם תיראה.

"אנחנו משפחה שמאוד אוהבת לטייל, וכבר תכננו לנו כמה מסלולי טיול באזור היער השחור. זו הזדמנות מצוינת גם ליהנות עם הילדים, וגם למלא מצברים לשנה החדשה".