זהבה גלאון: "הצהרות לפיד הן לא בשורה, אלא דיבורים ריקים"

יו"ר מרצ מסרה בתגובה לדברי לפיד על תקציב 2015 כי "השירותים החברתיים ימשיכו לקרוס, והמקורבים ימשיכו לחגוג, מה שהיה הוא שיהיה"

שר האוצר יאיר לפיד הציג היום (א') את תקציב המדינה ל-2015 וטען במסיבת עיתונאים שכינס כי "התקציב הנוכחי הוא תקציב של תקווה והבטחה". יו"ר מרצ, זהבה גלאון לא איחרה להגיב ואמרה כי "הצהרות לפיד הן לא בשורה ולא חצי בשורה, לפיד ממשיך בנאמנות את מורשת נתניהו ולעטוף אותה בדיבורים ריקים והבטחות שלא ניתן לעמוד בהן".

לדברי הוסיפה עוד כי "ההזרמה של מרבית התוספת התקציבית למשרד הביטחון יחד עם ההחלטה לא לבטל פטורים מושחתים ולא להעלות מסים על העשירים מבטיחות דבר אחד בלבד - מה שהיה הוא שיהיה, השירותים החברתיים ימשיכו לקרוס, והמקורבים ימשיכו לחגוג".

יו"ר מרצ המשיכה לתקוף את המדיניות שמנהל שר האוצר. "לפיד מתפאר בהגדלת תקציבי החינוך והבריאות - תקציבים שגדלים מדי שנה באופן אוטומטי כדי לעמוד בגידול הטבעי של האוכלוסיה. גם ביחס לתקציב הכללי לא יהיה גידול משמעותי בתקציבי המשרדים, וההוצאה לאזרח תישאר נמוכה ביחס לממוצע המדינות המערביות".

"גם ביחס לגירעון לפיד עובד עלינו כשהוא אומר שישמור על גירעון של 3.4% בלי להעלות מסים ובלי לקצץ בתקציבי המשרדים האחרים", מסרה גלאון. "זה בלתי אפשרי, המספרים פשוט לא מסתדרים. או שיקצצו, או שיעלו מסים, או שיפרצו את הגירעון", לדבריה.