הדולר לא עוצר: עלה בכ-0.8% ל-3.686 ש'; האירו צנח

האירו נקבע על 4.681 שקלים ■ FXCM ישראל: ירידה מתחת ל-3.66 שקלים עשויה לתת את האות לתיקון כלפי מטה ■ פריקו: הרגיעה המסתמנת בזירת ההתגוששות הפוליטית עשויה למתן את פעילותם של הזרים בזירת המט"ח

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר המשיך במסעו צפונה ועלה בכ-0.76% לשער יציג של 3.686 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.65% ל-4.681 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל רושם שבוע שמיני ברציפות של עליות והוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2013. ההסכם על תקציב המדינה בין שר האוצר לראש הממשלה עשוי לתמוך במידה מסוימת בשקל, שנפגע על רקע אי הוודאות של השבועות האחרונים. הצמד נסחר כעת באזור רמת ההתנגדות של 3.68 שקלים. עלייה מעל רמה זו תסלול את הדרך ל-3.7 שקלים. ירידה מתחת ל-3.66 שקלים עשויה לתת את האות לתיקון כלפי מטה".

ב-FXCM ישראל מוסיפים כי "האירוע המרכזי השבוע יהיה פרסום דוח התעסוקה בארצות הברית לחודש ספטמבר. על פי התחזיות המוקדמות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 210 אלף משרות חדשות, וזאת לאחר הנתונים המאכזבים שפורסמו בחודש שעבר. המשך הגידול בדוח התעסוקה ימריץ את הביקוש לדולר, והדבר יתבטא גם למול השקל".

מפריקו נמסר הבוקר: "הרגיעה המסתמנת בזירת ההתגוששות הפוליטית באשר לתקציב המדינה עשויה למתן את פעילותם של הזרים בזירת המט"ח המקומית אולם על רקע העלייה החדה שנרשמה בחודש אוגוסט בהיקף פעילותם של הזרים, הרי שלעלייה זו השפעה ישירה על היקף המסחר ועל הפיחות המהיר בשער השקל".