השיחה: מיהו איש השנה בתעופה?

וגם: מה עשה הסופר עמוס עוז במועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת ת"א?

מיהו איש השנה בתעופה?

גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) היוצא, הוא איש השנה של מגזין התיירות והתעופה "פספורט", בבעלות עדי אזולאי (שלו שיתוף-פעולה מסחרי עם "גלובס").

באירוע שהתקיים בשבוע שעבר במסעדת "פופינה" בנווה-צדק בתל-אביב, זכה רום בתואר בזכות הישגיו לקידום התעופה הישראלית באחת משעותיה המורכבות: העלאת דירוג רמת בטיחות התעופה בישראל שהורדה על-ידי האמריקאים, רפורמת "שמיים פתוחים" ופועלו להחזרת חברות התעופה הזרות במהלך "צוק איתן". את רום יחליף בתפקיד יואל פלדשו.

באירוע, שהוקדש לזכרו של שלמה שמלצר המנוח, נכחו כל המי ומי בתעשיית התיירות והתעופה: אורי סירקיס, מנכ"ל אי.די.בי תיירות; ירון מילר, הבעלים של "השטיח המעופף" ואייל קשדן המנכ"ל; אחישי גל, מנכ"ל איסתא; אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס; אסי שמלצר, יו"ר שלמה אחזקות; יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות; שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות; אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי; יעל קטן, מנהלת בריטיש ואיבריה בישראל; אסתי הרשקוביץ, מנהלת דלתא בישראל; קלייר טבקיאן, מנכ"לית קבוצת אייר פראנס-קלמ בישראל; אלדו ד'אליה, מנכ"ל אלאיטליה בישראל; אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן; דודו מחלב, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל ואחרים.

חולים על השם החדש

בית החולים הוותיק בנהריה עובר מתיחת פנים מיתוגית, שבמסגרתה שונה שמו ל"המרכז הרפואי לגליל". את תהליך המיתוג מחדש, שכלל בין היתר לוגו חדש, תרם משה ראובני, ממשרד הפרסום ראובני-פרידן, בעקבות פנייה של מיכאל אילוז, יו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי ומנכ"ל טבע נאות.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל בית החולים, אמר באירוע כי "המיתוג יסייע לנו להבליט את יכולותינו החדשות בשנים הבאות". לצידו נחשף הדיסקריפטור (משפט מתאר) 'רפואה מקצועית ואנושית', המשקף את החזון שלנו לקהילה בת 600 אלף איש שאותה אנו משרתים. אנחנו רוצים לתת כאן, בגליל, שירות רפואי מקצועי ואנושי. לתושבי נהריה, שלומי, ירכא ומג'ד אל כרום מגיע שירות באותה רמה כמו שמקבלים תושבי כפר שמריהו, תל-אביב והרצליה".

באו לחגוג את המיתוג מחדש: רעיה שטראוס בן דרור, נשיאת עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל; אל"מ ד"ר באדר טאריף, מפקד כוחות חיל הרפואה בצפון; הרב יוסף ישר, רב ראשי לעכו; וח"כ רינה פרנקל ממפלגת "יש עתיד".

באדר טאריף, יוסף ישר, דר' מסעד ברהום, רעיה שטראוס בן דרור, חכ רינה פרנקל / צלם: דרור ארצי
 באדר טאריף, יוסף ישר, דר' מסעד ברהום, רעיה שטראוס בן דרור, חכ רינה פרנקל / צלם: דרור ארצי

השגריר בצפון (1)

דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, הצפין עם משפחתו למושב שדמות דבורה לסיור במכוורת, במסגרת פסטיבל הדבש בשבוע שעבר. "אני ומשפחתי מאחלים לעם ישראל שהשנה החדשה תהיה שנה טובה, מתוקה ובטוחה יותר. בשם הנשיא אובמה, מזכיר המדינה קרי והעם האמריקאי אנחנו יכולים להבטיח שבשנה החדשה הידידות החזקה בין ישראל וארה"ב תתחזק עוד יותר. שנה חדשה היא גם הזדמנות לחידוש", אמר בעברית.

 דן שפירו והדבורים / צלם: מתי שטרן
  דן שפירו והדבורים / צלם: מתי שטרן

השגריר בצפון (2)

מתיו גולד, שגריר בריטניה בישראל, הצפין אף הוא כדי להשתתף בצליחת הכנרת ה-61. אחרי שצלח, נסע עם רעייתו סיליה לטבול במעיינות החמים של חמת גדר ועל הדרך לראות גם כמה תנינים בחווה.

בני הזוג גולד / צלם: גלעד חורי
 בני הזוג גולד / צלם: גלעד חורי

סיירת זבל

עמי זוגלובק, מבעלי חברת זוגלובק, הפשיל בשבוע שעבר שרוולים ויצא עם חברי הנהלת ועובדי החברה לאסוף אשפה בחופי נהריה. זוגלובק, הפועלת בנהריה, נרתמה למשימה במסגרת פרויקט "חוף נקי" של המשרד לאיכות הסביבה. "המטרה העיקרית היא לא לנקות, אלא ללמוד כיצד לא ללכלך, והכי טוב זה להבין את זה דרך הידיים והרגליים", אמר זוגלובק.

עמי זוגלובק / צלם: גיל נחושתן
 עמי זוגלובק / צלם: גיל נחושתן

פסטיבל מספרי סיפורים

הסופר עמוס עוז התארח אמש (א') במועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, ושיתף את הקהל במחשבותיו על תהליך היצירה הספרותית.

"כל ספרות גדולה היא בראש ובראשונה פרובינציאלית, מספרת סיפור על מקום קטן. גם סיפורים על ערים גדולות מתרחשים בשכונה, ברחוב, בסמטה ובבית", אמר וגילה כי אחרי החגים יצא לאור ספרו החדש "הבשורה על-פי יהודה". לדבריו, "הרומן אינו היסטורי כלל וכלל, אלא אקטואלי ואפילו פרובוקטיבי".

הגיעו לשמוע: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; אמנון ונאוה דיק, יו"ר אגודת הידידים; סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים; דנה רכטמן, מנהלת המועדון העסקי האקדמי; אתי רוטר; נחמה דואק; דליה פרשקר; צבי סטפק; סטלה ויואל קרסו; אמנון נויבך; שולה רקנאטי; יצחק לוי; יוסי וצביה גרוס; יהושע מאור; בייגה שוחט ואחרים.

עמוס עוז, יוסף קלפטר, סיגל אדר, אמנון דיק / צלם: אביב חופי
 עמוס עוז, יוסף קלפטר, סיגל אדר, אמנון דיק / צלם: אביב חופי

 אתי רוטר, שולה רקנאטי / צלם: אביב חופי
  אתי רוטר, שולה רקנאטי / צלם: אביב חופי

 צבי סטפק והבת רחל / צלם: אביב חופי
  צבי סטפק והבת רחל / צלם: אביב חופי

דליה פרשקר / צלם: אביב חופי
 דליה פרשקר / צלם: אביב חופי

צביה ויוסי גרוס / צלם: אביב חופי
 צביה ויוסי גרוס / צלם: אביב חופי