אביגדור קפלן פורש מדירקטוריון כלל ביטוח עם כ-90 מ' ש'

קפלן מונה למנכ"ל כלל ביטוח ב-1997 וב-2008 עבר לכס יו"ר הקבוצה, עד שנת 2013, אז עזב לטובת ניהול הדסה - ולאחרונה התפטר ■ ‏בשנותיו בכלל ביטוח הוביל קפלן את הקמת החברה הבת לביטוח בריאות וסיעוד

‏אביגדור קפלן, לשעבר יו"ר ומנכ"ל כלל ביטוח, עוזב את דירקטוריון החברה שבה צבר הון עצום. קפלן (שלאחרונה התפטר מתפקיד מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה) יפרוש מדירקטוריון כלל ביטוח בסוף אוקטובר הקרוב. הוא מונה למנכ"ל כלל ביטוח ב-1997 ומילא תפקיד זה במשך 11 שנה. ב-2008 עבר לכס יו"ר הקבוצה, עד שנת 2013, אז עזב לטובת ניהול הדסה. מחליפו בתפקיד היו"ר הוא דני נוה.

‏בשנותיו בכלל ביטוח הוביל קפלן (בן 73) את הקמת החברה הבת לביטוח בריאות וסיעוד תוך התפרסות למגוון תחומי ביטוח. עם זאת, חלק משמעותי מהפעילויות שהוביל קפלן בכלל ביטוח נסגרו מאז, בהובלת המנכלים שבאו אחריו ובעיקר המנכ"ל הנוכחי, איזי כהן. בעיקר מדובר בפעילויות הביטוח בחו"ל והשירותים הפיננסיים. במהלך השנים 1998-2013 קיבל קפלן מכלל ביטוח תגמולים בעלות כוללת של כ-90 מיליון שקל.

‏לפני שנים אחדות השלים קפלן דוקטורט במדעי הבריאות. את תפקידו בהדסה עזב קפלן ביוני 2014 על רקע אי הסכמה למינוי חשב מלווה למרכז הרפואי כחלק מהליך ההבראה של ביה"ח. למשפחת קפלן נשאר עוד נציג בכיר בכלל ביטוח. הבן ראובן קפלן, שהגיע לכלל ביטוח כאביו היה בראשה ומכהן כיום כמשנה למנכל כלל ביטוח וראש מערך קשרי לקוחות.

‏אגב, במהלך מרבית תקופתו כמנכ"ל ויו"ר כלל ביטוח אחד המתחרים המרכזיים של אביגדור קפלן היה יו"ר מגדל, אהרון פוגל. אותו פוגל שימש בשנה האחרונה, למשך חודשים אחדים, כיו"ר קונצרן אי.די.בי, השולט בכלל ביטוח.

‏בזמנו דווח כי פוגל לא ימשוך שכר על כהונתו עד שהשליטה באי.די.בי תעבור לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, מתוך ציפייה - שלא מומשה בסופו של דבר - להיוותר יו"ר הקבוצה גם לאחר שתעבור לידי השניים. לאור התפתחות זו, ועזיבתו את אי.די.בי במאי השנה, העביר לאחרונה פוגל, ככל הידוע, דרישת תגמול בהיקף של כמה מאות אלפי שקלים לאי.די.בי עבור חודשי עבודתו בחברה.