אלקטרה נדל"ן מוכרת את חלקה במגדל אלקטרה בת"א

במסגרת העסקה למכירת הזכויות במגדל תקבל אלקטרה נדל"ן עם חתימת ההסכם כ-71.5 מיליון שקל, ואת יתרת התמורה, כ-32.5 מיליון שקל, תקבל החברה עם השלמת העסקה הצפויה בינואר 2015

אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו החזקות חתמה על הסכם למכירת חלקה במגדל אלקטרה בתל אביב (25%) לחברת אמפא בכ-300 מיליון שקל. על פי העסקה, שווי המגדל כולו עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.

עם השלמת העסקה תהפוך אמפא למחזיקה העיקרית בזכויות במגדל (75%) לצד חברת אלקטרה בע"מ שמחזיקה 25% מהזכויות.

במסגרת העסקה למכירת הזכויות במגדל תקבל אלקטרה נדל"ן עם חתימת ההסכם כ-71.5 מיליון שקל, ואת יתרת התמורה, כ-32.5 מיליון שקל, תקבל החברה עם השלמת העסקה הצפויה בינואר 2015. עו"ד זיו לב ייצג את אלקטרה נדל"ן בעיסקה.

מגדל אלקטרה מתנשא לגובה 45 קומות וממוקם על רחוב יגאל אלון. המגדל כולל 59 אלף מ"ר למשרדים מעל חניון תת קרקעי. בניית המגדל החלה ב-2008 והסתיימה ב-2011. בין החברות ששוכרות שטחי משרדים במגדל ניתן למצוא בין היתר את גוגל, קרן פימי ומשרד עורכי הדין זליגמן-גולדפרב.

על פי הדיווח של החברה לבורסה, תרשום החברה עם השלמת העיסקה עודף תזרימי בסך של כ-104 מיליון שקל, וזאת מאחר וסכום של כ-196 מיליון שקל מתוך התמורה מבטא את חלקה של החברה בחוב שנלקח לצורך הקמת המגדל. כמו כן, תרשום אלקטרה נדל"ן הפסד בסך של כ-2 מיליון שקל עם השלמת העיסקה, וזאת בשל הפחתת הוצאות בגין לקיחת הלוואה.

"הפרוייקט הניב לחברה רווחים משמעותיים משערוכים של הנכס במהלך השנים בסדר גודל של כ-110 מיליון שקל. מימוש הפרוייקט הינו חלק מתכניתנו האסטרטגית למימוש נכסים לצורך שיפור נזילותה ויחסיה הפיננסיים של החברה והורדת שיעור המינוף", כך שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, "דוגמאות נוספות לערך שמייצרת החברה בפעילותה היזמית הינם פרוייקט SEA ONE שגם הוא מומש השנה על ידי החברה, וכן פרוייקט הרכבת בתל-אביב, שבמסגרתו מוקם נכס מניב נוסף באזורי הביקוש בישראל. מימוש הנכסים האמורים, יחד עם תהליך מכירת הנכסים בקנדה, עליה דיווחנו במהלך השנתיים האחרונות, ועם גיוסי החוב וההון המוצלחים שביצענו בשנה האחרונה, יסייעו לחיזוק איתנותה של החברה".