מועדון הכדורגל של ברצלונה וקטאר - סוף היחסים?

"רדיו קטאלוניה": בהנהלת הקבוצה שוקלים לחזור ל"שורשים", ולהפסיק לפרסם חברות מסחריות על מדי המשחק הרשמיים; האם המהלך יתאפשר כלכלית?

ליונל מסי, סרחיו בוסקטס, לואיס סוארז, ברצלונה / צלם: רויטרס
ליונל מסי, סרחיו בוסקטס, לואיס סוארז, ברצלונה / צלם: רויטרס

האם ברצלונה הולכת לנתק את הקשרים עם קטאר, שמשמשת כספונסרית המרכזית שלה מאז 2011, אז חתמה עם מועדון הכדורגל הקטאלוני על חוזה בסך 150 מיליון אירו לחמש שנים? על-פי התקשורת בספרד, ייתכן מאד שכן.

ב"רדיו קטאלוניה" מדווחים כי לאחר תום ההסכם, בסוף עונת 2015/16, עשויה בארסה לחזור ל"שורשים" - ולא לפרסם אף חברה מסחרית על חזית חולצות המשחק שלה. הנהלת הקבוצה צפויה לדון במשמעות הכלכלית של "רברס" שכזה, ולאחר מכן להציג את הנושא לחברי המועדון ("סוסיוס") שיצביעו על ההחלטה הסופית.

כזכור, במשך שנים ארוכות סירבה ברצלונה לשתף פעולה עם אחד האלמנטים המסחריים הכי חשובים ונפוצים בכדורגל העולמי - פרסום על חולצות המשחק. בתקופה מסוימת הגדילה בארסה לעשות ואף שילמה כ-1.5 מיליון אירו בשנה לארגון הצדקה יוניצ"ף, שהיה היחיד שהופיע על המדים הרשמיים. כל זה השתנה ב-2011, אז נחתם ההסכם עם קטאר, כשבתחילה הספונסרית מטעם נסיכות הנפט הייתה "קרן קטאר", והחל מעונת המשחקים הקודמת (2013/14) השתנתה לקטאר איירווייז (חברת התעופה הלאומית של קטאר).

על-פי הדיווח ב"רדיו קטאלוניה", למהלך יש סיכוי גבוה לרקום עור וגידים, מאחר שחובות המועדון מצטמצמים ומצבו הכספי משתפר מיום ליום.

לפי הדוחות שלה, את עונת 2013/14 סיימה בארסה עם ההכנסות הגבוהות בתולדותיה - 530 מיליון אירו, שתורגמו לרווח נקי של 41 מיליון אירו. החובות עמדו נכון ל-30 ביוני 2014 על 287 מיליון אירו. בשנת ההסכם האחרונה עם הקטארים, 2015/16 - ברצלונה צפויה להכניס מהסכם הספונסרשיפ איתם 33.5 מיליון אירו, ובנוסף בונוס של 5 מיליון אירו במידה והקבוצה תזכה בליגת האלופות.