נתחיל בחדשות הטובות: אתלטיקו מדריד הרוויחה כסף בעונת 2013/14

ההכנסות המריאו לשיא חדש בשנת הזכייה באליפות, אבל יש גם חדשות רעות: קפטן הקבוצה, גבי, הודה ב"מכירת" משחק וצפוי לספוג הרחקה ארוכה

גבי, אתלטיקו מדריד / צלם: רויטרס
גבי, אתלטיקו מדריד / צלם: רויטרס

העונה הגדולה והמפתיעה של אתלטיקו מדריד ב-2013/14, במסגרתה הצליחה לגבור על שתי הענקיות של הכדורגל הספרדי, ריאל מדריד וברצלונה ולזכות באליפות המקומית, וגם להעפיל עד לגמר הצ'מפיונס ליג - סידרה למועדון הכנסות שיא: 163 מיליון אירו. מדובר על קפיצה של כ-35% ביחס לעונת 2012/13, אז עמד המחזור של אתלטיקו על 120 מיליון אירו.

הקמפיין האירופי המוצלח אשתקד, שכאמור הסתיים רק בהפסד ליריבה העירונית בגמר ליגת האלופות שנערך בליסבון - הוביל לקבלת תמלוגים בגובה 50 מיליון אירו מאופ"א.

באופן חריג במחוזותיה, הצליחה אתלטיקו גם לרשום רווח נקי אשתקד - קטן אמנם - בסך 1.59 מיליון אירו.

אבל לא הכל ורוד אצל אלופת ספרד: קפטן הקבוצה, גבי, הודה היום (ה') במעורבות ב"מכירת" משחק, עת שיחק במדיה של סראגוסה ב-2011. זאת במסגרת חקירה נרחבת של משטרת ספרד סביב תשעה משחקי כדורגל מהשנים האחרונות שחשודים כלא כשרים.

המקרה של גבי התרחש במחזור סיום העונה של הליגה הספרדית, כשקבוצתו הייתה חייבת ניצחון על לבאנטה על מנת לשרוד בליגה העליונה (בסופו של דבר היא השיגה את התוצאה המיוחלת). על-פי החשד, 12 שחקנים של לבאנטה קיבלו מסראגוסה 120 אלף אירו כ"א על מנת ש"יבטיחו" את הניצחון של האחרונה.

גבי בן ה-31 טען בחקירתו כי "בסך הכל עשיתי את מה שהמועדון ביקש ממני". על-פי ה"מונדו דפורטיבו", עונש ההרחקה שגבי יספוג צפוי להיות קשה - ועשוי להגיע עד לשנה וחצי הרחקה מהמגרשים.