לפיד: "יוקר המחיה יירד"; גלאון: "בעולם הפנטזיונרי שלו"

שר האוצר מתנצל על כינוס מסיבת העיתונאים החפוזה ביום שבת לפני כשבועיים ומגן על תקציב 2015 ■ ח"כ זהבה גלאון תוקפת אותו: "כאן, במציאות, התקציב הזה ימשיך לייקר את חייהן של משפחות"

לפני כשבועיים ספג שר האוצר יאיר לפיד ביקורת פוליטית וציבורית נרחבת לאחר שהחליט לכנס מסיבת עיתונאים במהלך השבת ובה עדכן על ההסכמות בנוגע לתקציב המדינה ועל דירוג האשראי של ישראל. בישיבת סיעת יש עתיד שנערכה הבוקר (א') התנצל לפיד על הצעד הזה.

"טעיתי, לא הייתי צריך לגרום לאנשים אחרים לחלל שבת", אמר לפיד בעקבות שאלה שהפנתה כלפיו חברת סיעתו עליזה לביא. לאחר מסיבת העיתונאים שנערכה בשבת התרעמו רבים על כך שלפיד טרח לכנס כתבים כלכליים ושורת אנשי צוות עבור עדכון לא דחוף.

במהלך הישיבה התייחס לפיד בהרחבה גם לתקציב המדינה לשנת 2015, שהממשלה צפויה להתכנס ולאשר מחרתיים. על רקע דבריו של נתניהו בריאיון לחדשות 2 לפיהם הוא "לא מתלהב מתכנית מע"מ אפס", ממשיך לפיד לקדם את החוק שנועד להוריד את מחירי הדיור.

"במשך שנים איש לא עשה פה דבר וחצי דבר ביחס למשבר הדיור הישראלי, עכשיו אנחנו משנים את המצב", אמר. "לא רק מע"מ אפס שיעבור בתחילת המושב הבא, אלא סדרה שלמה של תכניות אותן גיבשנו בקבינט הדיור - בנייה של עשרות אלפי יחידות חדשות שתאפשר לזוגות צעירים יוצאי צבא לרכוש דירה במדינת ישראל במחיר שפוי".

ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון הגיבה לדברי לפיד היום ומסרה: "אולי בעולם הפנטזיונרי של לפיד יוקר המחיה יירד בעקבות התקציב הגרוע שהוא הכין לנו. כאן, במציאות, התקציב הזה ימשיך לייקר את חייהן של משפחות צעירות שייאלצו לשלם יותר על השירותים שהמדינה מקצצת. גביית תשלומי הורים על צהרונים, דחיית תוכנית יום לימודים ארוך והחמרת התנאים לקבלת דמי אבטלה, הם רק חלק מהצעדים הפוגעניים בתקציב שיביאו להקטנת ההכנסה של אזרחי ישראל".

בתגובה לדבריו של לפיד בנושא משבר הדיור אמרה גלאון: "לפיד מתפאר בפתרון משבר הדיור, אבל הפתרון המרכזי שהוא מציע - חוק מע"מ אפס - הוא בכייה לדורות. זהו חוק אווילי וחסר היגיון שכל מטרתו היא להעמיד פנים שהממשלה הזאת מטפלת במשבר הדיור בזמן שהיא עסוקה בכל דבר חוץ מזה".