שופרסל תפטר 100 עובדים במסגרת צמצום המטה

הרשת כבר פיטרה לאחרונה 65 עובדי מטה ■ גורם בענף הקמעונאות: "לשופרסל יש המון משרדים, והמון משרדים מתמלאים בהמון פקידים"

איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי
איציק אברכהן / צילום: תמר מצפי

רשת שופרסל ממשיכה בתוכנית ההתייעלות: ל"גלובס" נודע כי הרשת תפטר כ-100 מעובדי המטה בניסיון להפוך את המטה המנופח יחסית למטה יעיל.

מהלך זה מגיע אחרי שהרשת פיטרה כבר 65 עובדי מטה. בשיאו מנה המטה 435 עובדים, וכיום הוא מונה 370 עובדים בלבד. המשמעות היא כי בסופו של התהליך, שופרסל תקצץ 40% מכוח-האדם במטה.

לא ברור לפי שעה האם הקיצוץ במספר עובדי המטה יבוא לידי ביטוי בקיצוץ בשיעור דומה בעלויות שכר עובדי המטה ברשת.

מטה שופרסל נחשב למנופח ולגוף שמכביד על פעילות הרשת. בהתייחס לקושי של שופרסל וגם של רשת מגה להתמודד עם רשתות הסופרמרקט הפרטיות והפרטיות לשעבר, אמר לאחרונה אחד הספקים ל"גלובס": "הכול מבוסס על צמצום בהוצאות קבועות ותפעול זול ויעיל. בשופרסל ומגה יש המון משרדים, והמון משרדים מתמלאים בהמון פקידים. יש שיווק, יש מכירות, יש אסטרטגיה ועוד ועוד. חארטה מפה עד הודעה חדשה. יחסית לרמי לוי ולאושר עד, המטות של שופרסל ומגה מנופחים. איך רמי לוי עובד על מרווח יותר נמוך ועושה כסף? אני לא ממציא את זה. זה כתוב בדוחות שלו".

רשת שופרסל מיישמת בימים אלה תוכנית התייעלות המגיעה לאחר רבעון שני קשה במיוחד לרשת השיווק הגדולה בישראל. שופרסל חתמה את הרבעון השני השנה עם הפסד ענק של 157 מיליון שקל.

תוכנית ההתייעלות של הרשת, השייכת לקבוצת אי.די.בי, כוללת הורדת מחירים רוחבית ברשת, צמצום פערי המחירים בין הסניפים השכונתיים לסניפי הדיסקאונט, הרחבת המותג הפרטי, ביטול ההנחות על "תו הזהב" של הרשת, פיתוח פלטפורמות דיגיטליות וסגירת 15 סניפים הפסדים - מהלך שיסב לה הפסד של 112 מיליון שקל. בכל הקשור לכוח-האדם ברשת, תוכנית ההתייעלות כוללת צמצום של מאות מעובדי הרשת.

שוק ההון לא הגיב בחיוב לתוכנית ההתייעלות, ומרגע הכרזתה חוותה המניה ירידה שהועמקה עם הדיווח על ההפסדים של הרבעון השני השנה. מתחילת השנה צנחה מניית שופרסל ב-21%, והיא נסחרת היום לפי שווי של 2.18 מיליארד שקל. בשנה החולפת הסתכמה הצניחה במניה ב-27%.

לשם השוואה, מניית רמי לוי שיווק השקמה ירדה מתחילת השנה בחצי אחוז ובשנה האחרונה ירדה ב-1.5%. עם זאת, רמי לוי שיווק השקמה נסחרת היום לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל - הגבוה ב-13% משוויה של שופרסל, למרות שמחזור המכירות של רמי לוי הוא קצת יותר מרבע ממחזור המכירות של שופרסל.

משופרסל נמסר בתגובה: "כפי שנמסר בעבר, שופרסל ממשיכה בתהליכי ההתייעלות אשר כוללים גם צמצום במטה החברה".