מברלין לנוקיה: כמה תשלמו כדי לראות את מכבי ביורוליג?

קבוצת הכדורסל מוכרת כרטיס למשחק הפתיחה שלה במפעל האירופי מול לימוז' במינימום 350 שקל; רוצים לשבת על הפרקט? תכינו 1,500 שקל

אילן השועל, אוהד מכבי ת"א כדורסל / צלם: רויטרס
אילן השועל, אוהד מכבי ת"א כדורסל / צלם: רויטרס

בזמן שסוגיית מחירי הכרטיסים למשחקי הכדורגל בליגת העל הגיעה עד לכנסת ישראל (וסוגיית "המילקי בברלין" משגעת את המדינה), הנה דוגמה קטנה לסוג בילוי ספורטיבי קצת יותר יקר שמשום מה נמצא מתחת לרדאר: משחקי מכבי ת"א ביורוליג.

מועדון הכדורסל מוכר כרטיסים למשחק הפתיחה שלו במפעל האירופי ביום חמישי הקרוב מול לימוז' הצרפתית במחיר התחלתי של 350 שקל לכרטיס (!). מדובר בכרטיסים למקומות הפחות טובים בהיכל (שער 4 למעלה). מי שרוצה לשבת במקומות יותר טובים מוזמן לשלם 500 שקל עבור ישיבה בגוש התחתון בצד (שערים 1, 4, 7, 10), ומי שרוצה את החוויה האולטימטיבית של ישיבה למטה באמצע (שערים 2,3,8 ו-9) ישלם 700 שקל עבור כרטיס בודד. מכבי גם מוכרת למשחק מול לימוז' כרטיסי VIP, על הפרקט מאחורי הסל, עבור 1,500 שקל לחתיכה.

מדובר במחירי הכרטיסים היקרים ביותר לא רק בישראל, אלא באירופה כולה עבור משחקי כדורסל. כהשוואה, סגנית אלופת אירופה, ריאל מדריד, מוכרת כרטיסים למשחק הבית הראשון שלה העונה ביורוליג - בשבוע הבא מול ז'לגיריס קובנה, במחיר התחלתי של 10 אירו לכרטיס, כאשר מחיר כרטיס VIP יעמוד על 100 אירו. ברצלונה מוכרת כרטיסים למשחק הפתיחה שלה ביורוליג (מול באיירן מינכן) במחיר התחלתי של 13 אירו ומחיר מקסימום של 39 אירו. צסק"א מוסקבה? מקצת פחות מארבעה אירו לכרטיס, ועד מחיר VIP של 118 אירו. הנה עוד דוגמאות: פנאתינייקוס מציעה לאוהדיה כרטיסים לכל חמשת משחקי הבית בשלב הראשון של היורוליג עבור של 35 אירו (7 אירו למשחק); אולימפיאקוס הולכת על מנוי דומה אבל במחיר 40 אירו (8 אירו לכרטיס).

אגב סוגיית, "המילקי" בברלין תופסת גם במקרה הזה: אלבה ברלין מוכרת כרטיסים למשחק הפתיחה שלה ביורוליג נגד צסק"א במחיר התחלתי של 13 אירו (פי 5 יותר זול ממכבי ת"א), ומחיר VIP של 71 אירו.

גם בהשוואה לענפים אחרים מדובר במחירים יוצאי דופן: ההתאחדות לכדורגל מוכרת מנוי לכל משחק נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016 (חמישה משחקים בסך הכל בסמי עופר וטדי) במחיר התחלתי של 165 שקל (כלומר, כל המשחקים בקמפיין במחצית המחיר ממשחק אחד של מכבי ביורוליג), כשמחיר המקסימום לכל הקמפיין עומד על 605 שקל. בליגת העל בכדורגל נקבע כי מחיר מקסימום יעמוד על 90 שקל לעונת 2014/15.