מנהל סופרמרקט בברלין מסביר למה בישראל כ"כ יקר

סטטוס חדש בקבוצת "עולים לברלין" בפייסבוק: יואכים, מנהל סופרמרקט בברלין, מונה את הסיבות המרכזיות שבגללן יקר פה לדעתו

העולים לברלין / מתוך הפייסבוק
העולים לברלין / מתוך הפייסבוק

נאור נרקיס, מנהל קבוצת "עולים לברלין" בפייסבוק, מפרסם סטטוס חדש ובו שיחה שניהל, לטענתו, עם מנהל סופרמרקט בברלין, שהסביר לו מדוע מחירי המוצרים בישראל יקרים יותר.

ההסברים שסיפק יואכים, מנהל הסופרמרקט, ידועים וכוסו בהרחבה כאן ב"גלובס". הוא דיבר על חוק המדבקות שמחייב את הרשתות לסמן מחירים על כל מוצר במקום שילוט אלקטרוני (עליו הומלץ גם בוועדת קדמי), על הקושי ביבוא מוצרים שמונע תחרות וכן - גם על הלקוח הישראלי שנצמד למותגים ולא מסתער על המותג הפרטי הזול יותר.

"זה אולי נשמע מצחיק, אבל אם הייתי מנהל סופרמרקט בישראל, הייתי צריך להעסיק מספר עובדים, שכל מה שהם עושים כל היום זה להדביק תוויות מחיר על כל מוצר", אומר יואכים, לפי הנכתב בסטטוס. "אני מדבר על המדבקות הקטנות האלה, שבישראל אתם מחויבים לשים על כל מוצר לפי חוק. כלומר, בתור מנהל הסופר, גם אם מחירו של מוצר היה אפילו מוזל בישראל - הייתי סופג נזק, בגלל המדבקות שצריך היה להדביק מחדש.

"כאן בגרמניה, בניגוד ל'אומת הסטארט-אפ', יש לי מערכת ממוחשבת שמעדכנת את המחיר על המדף. במקום להעסיק עשרות עובדי הדבקת מדבקות, אני לוקח את אותם העובדים ופותח עוד קופות. ככה גם מחכים פחות בתור, ואני יכול לסגור את הסופר מוקדם יותר ולחסוך בעלויות חשמל. זה חוסך לי הרבה כסף ומאפשר לי למכור בזול".

לדבריו, סימון המחירים מייקר את עלויות התפעול של הסופרמרקט ב-8%.

בסטטוס, המנהל הגרמני מבקר גם את הלקוח הישראלי: "זה אולי לא פופולרי לומר, אבל זה גם הלקוחות בישראל. לך תסתכל כאן על המדפים. אני לא מחפש מותגים. אני מחפש בתור מנהל הסופר ספקים שנותנים שילוב בין איכות למחיר.

"לפי מה שאני מכיר, בישראל מאד אוהבים מותגים. אנשים מוכנים לשלם יותר, וזה גם משתלם יותר לרשתות המזון לקדם את המותגים ששורת הרווח עליהם גבוהה יותר במדפים שלהם.

"כאן בגרמניה לא מחפשים מותג. אנשים יודעים לבחון עוד מוצר, להתרשם מהאיכות ולבחור במחיר. זה מאפשר לי בתור המנהל לתת מגוון מוצרים רחב יותר, ולא להסתמך רק על מותג. למשל, גם כאן בגרמניה קטשופ היינץ עולה כמעט פי 3 מקטשופ לא ממותג.

"וזה עוד לפני שהתחלתי לדבר איתך על כל החסמים שיש בישראל כדי לייבא מוצרים מחו"ל על מנת להגן על מחלבות לא מתפקדות בישראל. חשוב גם להבין שאני לא עושה את זה מטוב-לב. אני רוצה להרוויח. פשוט כאן בגרמניה אם הייתי מוכר יקר - לא היו באים קונים".