תבעו את השכנים ב-200 אלף שקל: "עץ הפיקוס שלכם מטריד"

השופטת אוסילה אבו-אסעד לא התרשמה יתר על המידה מהטיעונים ופסקה לתובעים פיצוי בסך 20 אלף שקל בלבד, עם 10,000 שקל הוצאות משפט

עץ פיקוס / צילום: שאטרסטוק
עץ פיקוס / צילום: שאטרסטוק

במרכזה של תביעה לפיצוי ב-200 אלף שקל שהגישו זוג מכפר תבור נגד שכניהם עומד עץ פיקוס בן 25 שנה.

לפי התובעים, צביקה וליליאן יודקבסקי, הנתבעים, עודד ובתיה גונץ, עברו לגור בצמוד אליהם לפני כ-25 שנים. לפי כתב התביעה, "בתחילת הדרך, בעת שהנתבעים העתיקו את מקום מגוריהם לכפר תבור, לבית הסמוך לבית התובעים, היחסים שבין בעלי הדין היו תקינים, כמצופה ונהוג בין שכנים החיים זה לצד זה. אולם עם השנים חלה הידרדרות במערכת היחסים", שגלשה להליכים משפטיים ותלונות הדדיות.

כבר בתחילת מגוריהם בביתם בכפר, נטעו הנתבעים עץ פיקוס בנימיני בחצר ביתם, באזור הסמוך לכניסה לבית. עם השנים, "הפיקוס המבוגר אותו שתלו הנתבעים לפני 25 שנים גדל עד מאוד והגיע לגובה רב, כאשר ענפיו חדרו מעל לשטחם של התובעים. עלי העץ והפרי שלו נשרו בתוך שטח אדמתם של התובעים וכיסו את כל הגינה. שורשי העץ חדרו אף הם לאדמת התובעים וגרמו לסתימת הממטרות והצנרת של ההסקה. בנוסף לכך, חלק מן השורשים התרוממו מעל לקרקע והיוו מכשול ומטרד בגינתם של התובעים".

לדברי התובעים, ביוני 2009 הזמינו התובעים בעל מקצוע על מנת לפנות את שורשי עץ הפיקוס, אשר היוו מפגע בחצרם של התובעים. עלות הפינוי עמדה ע"ס של 700 שקל. כמו כן הם טענו כי עלות שיקום הגינה עלולה להגיע ל-100 אלף שקל.

השופטת אוסילה אבו-אסעד לא התרשמה יותר מדי מהטיעונים ופסקה לתובעים פיצוי בסך 20 אלף שקל בלבד, עם 10,000 שקל הוצאות משפט.