פרשת הרפז: נמצאו ההקלטות האבודות של אהוד ברק

מדובר בהקלטות קריטיות בחקירת הפרשה, שחשפה התנהלות בעייתית ואף פלילית של קצינים בכירים ובין לשכות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק ■ ברק בתגובה: "אני שמח שמצאו את ההקלטות"

בשבועות האחרונים היה נדמה שהפרשה שכונתה "פרשת הרפז" נוטה יותר לכיוון "פרשת אשכנזי" - וכעת חוזרת המטוטלת הזו לעברו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק.

בהתפתחות דרמטית של הימים האחרונים, נמצאו בכספת של אחד מקציני הביטחון שכבר אינו עובד במשרד הביטחון, תקליטורים ובהם הקלטות של השיחות בלשכתו של שר הביטחון לשעבר ברק.

מדובר בהקלטות קריטיות בחקירת הפרשה, שחשפה התנהלות בעייתית - ואף פלילית - של קצינים בכירים ובין לשכות הרמטכ"ל גבי אשכנזי ושר הביטחון ברק.

בתחילת חקירת הפרשה נטען כי הייתה תקלה בהקלטות, ואחר-כך - שהיה קצר חשמלי, ובעקבות כך לא ניתן לאתר אותן. כעת כאמור הן נמצאו, ותוכנן בוודאי ישנה את פני הפרשה הזו.

החומרים הועברו היום לבחינה של היועץ המשפטי של משרד הביטחון ולבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה.

לא מן הנמנע כי בין הקלטות המדוברות ישנם תקליטורים שלא ידעו על קיומם עד עכשיו. הקב"ט שבכספתו הן נמצאו יצטרך להסביר מה הן עשו אצלו, ומדוע הוא לא העביר אותן כשידע שיש חקירה.

ברק בתגובה: "אני שמח שמצאו את ההקלטות"

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "אכן נמצאו מספר תקליטורים בכספת, ונכון לעכשיו לא ברור מה תוכנם. היועץ המשפטי למשרד הביטחון הורה להפקיד את החומר בכספתו כדי לאפשר את בדיקתם".

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, הגיב אף הוא על הפרסום. "אני לא יכול להגיב. שהמשטרה תחקור. נראה לי שזו התפתחות מצוינת, הרי חשבו שהן הושמדו. אני שמח מאוד שההקלטות נמצאו, אני זה שהוריתי למצוא אותן. לא הצלחנו, וטוב מאוד שהן נמצאו".